Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

RELATIA DINTRE EDUCATIA PARENTALA SI PARTICULARITATILE SOCIABILITATII PREŞCOLARULUI – LUCRARE DE LICENTA

RELATIA DINTRE EDUCATIA PARENTALA SI PARTICULARITATILE SOCIABILITATII PREŞCOLARULUI – LUCRARE DE LICENTA


50,00 lei

RELATIA DINTRE EDUCATIA PARENTALA SI PARTICULARITATILE SOCIABILITATII PREŞCOLARULUI – LUCRARE DE LICENTA

 

 

 

Numar de pagini: 92

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

 

Introducere……………………………………………………………….………………4

Capitolul 1. Cadrul teoretic…………………………...…………………………………6  1.1.Dezvoltarea psihică……………………………………………………...………......6

1.1.1. Definirea şi caracteristicile conceptului de dezvoltare psihică………..….6

            1.1.2. Factorii fundamentali ai dezvoltării psihic………………………...…....12

 1.2. Stilul educativ parental……………………...…………………………………….18

            1.2.1. Educaţia- considerente teoretice generale………………...……..………18

            1.2.2. Educaţia familială- specific şi rol în dezvoltarea psihică a   copilului……………………………………………………..………...21

            1.2.3. Mediul familial vs. Mediul instituţionalizat……………………………..31

            1.2.4.Educatia parentala- definire, tipologii şi rol în dezvoltarea psihică a copilului……………………………………………………………….34

1.3. Preşcolaritatea……………………………………………………………………...47

            1.3.1. Vârsta preşcolară- caracteristici generale………………………………..47

            1.3.2. Profilul psihologic al preşcolarului ………………………………...49

1.4. Sociabilitatea la varsta prescolara……………………………………………..61

 

Capitolul 2.Obiectivele si metodologia cercetării…………………………………..…64

2.1. Obiectivele cercetării………………………………………………………………64

2.2. Ipotezele cercetării…………………………………………………………………

2.3. Modelul cercetării………………………………………………………………….64

            2.3.1. Variabilele de lucru……………………………………………………...64

            2.3.2. Participanţi……………………………………………………………….64

2.4. Descrierea metodelor de investigaţie………………………………………………65

2.5. Descrierea procedurilor de recoltare a datelor……………………………………..66

 

Capitolul 3. Rezultatele cercetării……………………………………………………...68

3.1. Prezentarea şi analiza datelor……………………………………………………...68

3.2. Interpretarea datelor………………………………………………………………..72

 

Capitolul 4. Concluzii şi aprecieri finale……………………………………………….81

 

Anexe…………………………………………………………………...………………84

 

Referinţe bibliografice

 

Rezumat

 

Abstract

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

În desfăşurarea educaţiei formale din grădiniţe, un rol din ce în ce mai important îl deţine parteneriatul acestei instituţii cu familia şi cu comunitatea.

Colaborarea părinţi-educatoare este o condiţie fundamentală pentru asigurarea unei dezvoltări psihice a copilului, principalul aspect al acestui tip de relaţie constând în consensul educativ. Unitatea cerinţelor educative solicitate de cele două părţi implicate, nu poate exista decât în momentul în care părintele este convins că atât el, cât şi educatoarea au un ţel comun: binele copilului.

Bazele dezvoltării psihice a copilului sunt puse în familie. Influenţele primului mediu social în care copilul începe să se dezvolte s-au dovedit a fi cruciale pentru dezvoltarea ulterioară a celui care constituie obiectul educaţiei. Studiile efectuate în acest sens au demonstrat importanţa mediului familial pentru dezvoltarea personalităţii copilului, fiind evidenţiate ambele sensuri- pozitiv sau negativ- pe care atmosfera familială le poate imprima devenirii copilului, în funcţie de calitatea acesteia.

Interacţiunea factorilor fundamentali ai dezvoltării psihice determină un anumit nivel al acesteia cu care preşcolarul intră în mediul diferit dar curând la fel de cald ca şi cel familial, mediul grădiniţei.

În activitatea desfăşurată cu copiii, educatoarea respectă particularităţile de vârstă şi individuale ale acestora. Pe măsura înaintării în stadiul preşcolarităţii, se constată diferenţele individuale existente la nivel intelectual şi socio-afectiv. Desigur că, aceste diferenţe sunt vizibile şi în substadiile anterioare, susţinute de faptul că, da, fiecare fiinţă umană este unică şi originală, însă construirea de către fiecare părinte  a unei modalităţi specifice, personale de raportare la propriul copil în educaţia pe care o exercită asupra acestuia, face ca aceste diferenţe să fie şi mai vizibile.

Părinţii se străduiesc să fie cât mai buni cu copii lor. Muncesc pentru  a reuşi să le ofere celor mici, ceea ce poate lor, le-a lipsit. Se constată uneori, însă, un uşor dezechilibru între ceea ce părinţii oferă copiilor şi nevoile reale ale acestora, nevoi de comunicare, afecţiune şi siguranţă.

Părinţii fac totul pentru a-i educa pe cei mici, atât cum ştiu şi cât pot de bine. Acest „totul” semnifică pentru fiecare părinte... altceva. Adultul îşi construieşte o strategie educativă pe măsură ce copilul său creşte, strategie care fie se aseamănă cu cea adoptată în copilărie de părinţii lui, fie este opusă acesteia. Această practică educativă este dependentă de nivelul de cunoştinţe al părintelui, de atitudinile şi convingerile sale, de concepţia acestuia despre lume şi viaţă.

Stilul parental adoptat în educaţia copilului îşi pune amprenta asupra dezvoltării psihice a acestuia, principalele domenii comportamentale care o definesc fiind cel cognitiv şi social-afectiv. Este adevărat că vorbind despre interacţiunea părinţi-copii se au în vedere atât influenţele părinţilor asupra copiilor, cât şi ale copiilor asupra părinţilor. Influenţele exercitate de ambele părţi pot lua forma unei „spirale” relaţionale a cărei continuitate depinde însă de eficienţa stilului educativ parental. Este unul din factorii care influenţeză calitatea interacţiunii părinte-copil.

Unul din obiectivele teoretice ale lucrării prezente este strict informativ pentru părinţi sau viitori părinţi. Se consideră că practicarea unui stil educativ, echilibrat sau mai puţin echilibrat imprimă relaţiei părinte-copil un anumit caracter, pozitiv sau negativ. De aceea, se urmăreşte structurarea unor modalităţi de informare a părinţilor în vederea ghidării acestora spre adoptarea strategiei educative potrivite, adecvate propriului copil.

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi