Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

MODELE COGNITIV-COMPORTAMENTALE, DISFUNCȚIONALE LA VÂRSTA ADOLESCENȚEI ȘI CREȘTEREA RATEI INFRACȚIONALITĂȚII

MODELE COGNITIV-COMPORTAMENTALE, DISFUNCȚIONALE LA VÂRSTA ADOLESCENȚEI ȘI CREȘTEREA RATEI INFRACȚIONALITĂȚII 


50,00 lei cu TVA

MODELE COGNITIV-COMPORTAMENTALE, DISFUNCȚIONALE LA VÂRSTA ADOLESCENȚEI ȘI CREȘTEREA RATEI INFRACȚIONALITĂȚII

 

 

 

Numar de pagini: 125

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Capitolul I. ADOLESCENŢĂ - COGNIŢIE - COMPORTAMENT

 

1.1 Stadiile dezvoltării umane.................................................................................................... 6

1.2 Adolescența: caracteristici cognitive și corelate emoțional……………..….......................22

1.3.Dezvoltarea personalității și dezvoltarea moralității (teoriile lui Piaget si Kohlberg)…....27

1.4.Comportamente de risc în perioada adolescenței ………………………………………...36

 

Capitolul II. COMPORTAMENT MORAL ȘI COMPORTAMENT IMORAL

 

2.1. Accepțiuni ale conceptului de “comportament imoral”………………………………......43

2.2. Factori declanșatori ai comportamentelor antisociale.........................................................44                                       

2.3. Devianță, delincvență și control……………………………………………………….….53

2.4. Norma socială și norma juridică……………………………………………………….....62

 

Capitolul III. ADOLESCENTUL AGRESIV ŞI DELINCVENŢA.

 

3.1. Conceptul de agresivitate. Agresivitate înnăscută și agresivitate învătată……………….68

3.2. Rolul mediului în formarea personalității agresive: mass-media, familia, grupul de prieteni.......................................................................................................................................83

3.3 Grupuri și subculturi delincvente………………………………………………………….94

3.4 Analiza relației agresor-victimă…………………………………………………...............99

 

 

Capitolul IV : STUDIU APLICATIV AL INFRACȚIONALITĂȚII  LA VÂRSTA ADOLESCENȚEI

 

4.0.Obiectivele și ipotezele cercetării......................................................................................105

4.1. Eșantion............................................................................................................................107

4.2. Instrumente.......................................................................................................................109

4.3. Analiza și interpretarea datelor…………………………………………………………112

 

CONCLUZII .........................................................................................................................117

                 

 

                

               

Bibliografie…………………………………………………………………………………..118

Anexe………………………………………………………………………………….……..119

 

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

   Societatea contemporană se confruntă cu o multitudine de probleme care nu au fost deloc anticipate, generate de transformarile majore în toate sferele vieții sociale, politice, economice și educaționale și care au un impact negativ asupra întregii societăți dar preponderent în rândul adolescenților. Transformările produse au generat o accentuată insecuritate socială, suspiciune și frustrare în special în rândul tineretului, un puternic pesimism social, un sentiment de descurajare și chiar de inadaptare sau comportamente deviante, infracționale.

   În acest sens lucrarea de față nu se vrea a fi o abordare exhaustivă deoarece fenomenul infracționalității este unul deosebit de complex și dependent de anumite variabile individuale, greu de surprins în cercetarea structurată, însă țintește la a cuprinde sferele esențiale, aspectele comune, relevante într-un studiu „modest” asupra infracționalității la adolescenți.

   Lucrarea cuprinde 4 capitole fiecare cu 4 subcapitole specifice. Astfel primul capitol sub titlul „Adolescență-cogniție-comportament” debutează cu o privire de ansamblu asupra dezvoltării individului încă din momentul de dinaintea nașterii și până la dispariția vieții și evidențiază în special perioada adolescenței, cu toate implicațiile ei de ordin afectiv și emoțional, moral și predispozand la anumite comportamente de risc.

   Cel de-al doilea capitol „Comportament moral și comportament imoral” face o oprire asupra factorilor declanșatori, cauzali comportamentelor antisociale și explică și analizează succint fenomenele devianței și delincvențiale precum și modalitățile de prevenție sau dobândire a controlului.

   Capitolul al treilea „Adolescentul agresiv și delincvența” familiarizează cititorul asupra conceptelor de „agresivitate” și a modalităților de manifestare a acesteia și stabilește rolul mediului în determinarea unei personalități de tip agresiv, influența grupurilor și subculturilor delincvente, pentru ca în final să contureze relațiile de tip agresor-victimă.

   Ultimul capitol constituit dintr-un „Studiu aplicativ al infracționalității la vârsta adolescenței” cuprinde cercetarea care va finaliza practic ceea ce teoria primelor trei capitole a încercat să contureze.

   În condițiile gradului de periculozitate tot mai accentuat al zilelor noastre, al ratei infracționalității în creștere în rândul tinerilor lucrarea în cauză, prin analiza factorilor declanșatori fenomenelor antisociale aduce un minin de aport în construirea unei societăți mai

sigure.

 

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi