Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE LA PREŞCOLARI PRIN JOCURI - LUCRARE DE LICENTA

DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE LA PREŞCOLARI PRIN JOCURI - LUCRARE DE LICENTA


50,00 lei cu TVA

DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR EMOŢIONALE ŞI SOCIALE LA PREŞCOLARI PRIN JOCURI - LUCRARE DE LICENTA

 

Numar de pagini: 62

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Argument

Capitolul I : Competențe  – definiții și clasificări

1.1  Competențele , impactul lor şi relevanța lor în educație şi instrucție

      1.2 Definitia competențelor

      1.3 Argumentele ce susțin o pedagogie pentru competențe

       1.4 Curriculum ca program de dezvoltare a competențelor

       1.5 Curriculum ca proces al formării competențelor

       1.6 Competenţe comunicative la vârsta preşcolară

Capitolul II : Dezvoltarea competențelor sociale și emoționale

                      la preșcolari

2.1 Competențe emoționale

         2.1.1.Conştientizarea trăirilor emoționale

         2.1.2. Înțelegerea şi recunoaşterea emoțiilor

         2.1.3. Reglarea emoțională

         2.1.4.  Etape în achiziționarea competenţelor emoţionale

2.2 Competențe sociale

       2.2.1 : De la abilități la competențe

         2.2.2 : Definitia competenței sociale

       2.2. 3 : Competențe sociale la preşcolari

2.3.Abilități interpersonale

         2.3.1 Abilități de relaționare socială

        2.3.2  Abilități interpersonale de rezolvare de probleme

2.4   Abilitați sociale intrapersonale

 

Capitolul III: Rolul emoțiilor în stimularea învățării

3.1 : Inteligenţa emoţională

3.2 : Rolul emoțiilor în stimularea învățării

3.3 : Structura inteligenței emoționale

 

Capitolul IV : Metodologia cercetarii

Jocuri pentru dezvoltarea inteligentei emotionale

Capitolul V : Program pentru educarea inteligenței emoționale

 

Concluzii

 

Bibliografie

 

Anexe

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

            În perioada preşcolară, copilul trăieşte o amplificare şi diversificare a stărilor afective, dar i se conturează şi posibilitatea de evaluare interioară comparativă a lor. El experimentează emoţii din ce în ce mai complexe şi mai nuanţate.


            Studii recente au relevat faptul că relaţiile afective şi stările emoţionale conturează ceea ce denumim "inteligenţa emoţională". Ea este aceea care ne ajută să ne facem plăcuţi la locul de muncă sau în colectivul din care facem parte, să putem comunica eficient, să ştim să ne apropiem de cei pe care-i simpatizăm sau de cei pe care vrem să-i ajutăm.
Inteligenţa emoţională este factorul de legătură, liantul între o persoană şi mediul din care face parte.
           În acest context, unul dintre obiectivele grădiniţei şi familiei este educarea copiilor în sensul omeniei,generozităţii,receptive la durerile şi bucuriiile celor din jur.
Familia este pentru copil primul grup în care exersează comportamentele sociale şi se descoperă pe sine, este instituţia cea mai stabilă, responsabilă de păstrarea şi dezvoltarea tradiţiilor culturale.


          Pregătirea pentru grădiniţa a reprezentat întotdeauna o problemă, părinţii fiind preocupaţi de a lua decizia potrivită: să meargă sau să nu meargă copilul lor la grădiniţă? Conform legii copilul poate merge la grădiniţă după împlinirea vârstei de 3 ani, chiar dacă este pregătit sau nu.

           Grădiniţa oferă copiilor preşcolari condiţiile necesare unei dezvoltări normale, permiţînd fiecăreia să-şi urmeze drumul său personal de creştere şi dezvoltare.Totodată oferă suport pentru valorificarea potenţialului psihic şi fizic al fiecărui copil, pentru interacţiunea cu mediul, favorizează descoperirea de fiecare copil a propiei identităţi şi îi formează o imagine de sine pozitivă.
            În acest sens, educatoarea trebuie să se comporte binevoitor, să fie calmă, atractivă, încurajatoare, activă pentru a mobiliza copii în participarea activă la diferite activităţi.                   
Educatoarea nu trebuie să facă aprecieri negative, ci numai aprecieri pozitive. Când un copil nu execută corect ori greşeşte nu i se fac observaţii personale, ci toţi copiii sunt sfătuiţi să se străduiască mai mult,să încerce să lucreze mai bine.Permanent copiii sunt solicitaţi, provocaţi să se exprime, să reacţioneze pozitiv,să vadă şi să înţeleagă partea bună a mediului înconjurător, aprobând latura pozitivă şi dezaprobând latura negativă. Uneori rezultatul nu este cel aşteptat dar perseverând, colaborând cu familia şi comunitatea se obţin rezultate din cele mai bune.



             Copilul îşi însuşeşte fiecare comportament al său, adecvat sau nu, de pe urma interacţiunii cu adulţii, cu mediul înconjurător şi prin procesul de educaţie socială. Interacţionând cu copiii de vârstă apropiată s-au cu adulţii, copilul învaţă cum să reacţioneze faţă de alţi oameni şi cum să se poarte în diverse situaţii sociale.


              Astfel copiii învaţă nu doar comportamentele adecvate, ci şi unele neadecvate, iar mediul înconjurător fie încurajează, fie repinge comportamentul copilului.
             În acest fel, transformarea copilului din fiinţă biologică în fiinţă socială se realizează prin procesul socializării. Prin socializare copilul, apoi tânărul sau adultul învaţă care sunt comportamentele permise sau interzise în mediul în care trăieşte, cum îsi poate manifesta emoţiile, sentimentele, ce este valoros, ce obiceiuri trebuie respectate.
                Astfel observăm că educaţia moral civică are un rol important mai ales în copilărie şi adolescenţă, dar continuă şi la vârstă adultă. Dacă ne mutăm intr-un alt oraş sau cartier ne schimbăm locul de muncă sau instituţia de învăţământ( grădiniţă,scoală), ne integrăm într-un nou grup şi suntem obligaţi să învăţăm noi reguli,să ne formăm noi deprinderi comportamentale.

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi