Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

DEFICIENTA DE AUZ

DEFICIENTA DE AUZ

DEFICIENTA DE AUZ


35,00 lei cu TVA

DEFICIENTA DE AUZ

 

 

 

 

Numar de pagini: 22

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 35 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

I. ISTORICUL DEFICIENTEI DE AUZ................................................................................. 3

1. In lume................................................................................................................................ 3

2.In Romania.......................................................................................................................... 3

II. EVOLUTIA CUNOSTINTELOR DESPRE DEFICIENTA DE AUZ.............................. 3

1. Terminologie....................................................................................................................... 3

III. CARACTERIZAREA GENERALA A HANDICAPUL DE AUZ................................. 4

IV. ETIOLOGIA SI CLASIFICAREA DEFICIENTELOR DE AUZ................................... 5

1. Clasificarea B.I.A.F (Biroul Internaţional de Audiologie şi Fonologie)............................ 5

2. Clasificarea în funcţie de cauza deficientei........................................................................ 6

a) Surdităţi ereditare........................................................................................................... 6

b) Surdităţi dobândite......................................................................................................... 6

3. Clasificare în funcţie de spectrul de frecvenţe afectat....................................................... 7

4. Clasificare după criteriul posibilităţii demutizării............................................................... 7

5. Clasificare în funcţie de momentul apariţiei surdităţii........................................................ 7

6. Clasificare în funcţie de localizarea deficitului organic...................................................... 7

7. Clasificare in functie de gradul (gravitatea) deficitului de auz identificăm....................... 8

7.1 Handicapul de auz parţial (hipoacuzia.......................................................................... 8

7.2 Handicapul de auz total (surditatea sau cofoza)......................................................... 10

8. Clasificarea în funcţie de calea de transmisie afectată:.................................................... 10

a) Surditate de transmisie sau de conducere..................................................................... 10

b) Surditatea de percepţie (neurosenzorială)..................................................................... 10

c) Surditatea de tip centrala sau mixta.............................................................................. 11

V. TESTAREA SI DIAGNOSTICAREA HANDICAPULUI DE AUZ.............................. 11

1. Testarea handicapului de auz............................................................................................ 11

1.1. Măsurarea intensităţii, scara decibelilor..................................................................... 11

2. Diagnosticarea handicapului de auz................................................................................. 12

3. Alte teste utilizate pentru diagnoza defectului de auz..................................................... 13

VI. CARACTERISTICILE FUNCTIILOR SI PROCESELOR PSIHICE LA HANDICAPATII DE AUZ    13

1. Gândirea........................................................................................................................... 14

2. Reprezentarea................................................................................................................... 14

3. Memoria............................................................................................................................ 14

4. Imaginaţia......................................................................................................................... 14

5. Limbajul si afectivitatea.................................................................................................... 14

6. Personalitatea.................................................................................................................... 15

VII. RECUPERAREA SI INTEGRAREA DEFICIENTILOR DE AUZ............................ 15

1. Metodologia demutizării si organizarea unitatilor speciale............................................... 17

2. Protezarea deficientilor de auz......................................................................................... 18

VIII. CONSECINTELE PIERDERII AUZULUI ASUPRA DEZVOLTARII SOCIALE A COPILULUI DEFICIENT DE AUZ............................................................................................................. 19

1. In sfera relaţională şi socială............................................................................................. 19

2. In viaţa familială............................................................................................................... 19

IX. SCOALA SI ROLUL EI IN RECUPERAREA DEFICIENTEI DE AUZ.................... 20

X. IMPORTANTA LIMBAJULUI MIMICO-GESTUAL PENTRU COMUNICAREA DINTRE SURZI:    21

BIBLIOGRAFIE:.................................................................................................................... 22

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

            Oamenii au cinci simţuri cu ajutorul cărora experimentează lumea înconjurătoare, simţurile fiind uneltele cu care învăţăm si comunicăm. Când se naşte, copilul are mintea deschisă si pregătită pentru recepţionarea informaţiilor prin toate aceste simţuri. Cu cât informaţiile primite sunt mai numeroase, cu atât copilul va putea înţelege lumea înconjurătoare si se va integra mai bine în societate.

            Auzul este critic pentru dezvoltarea vorbirii si a limbajului în general. De aceea este foarte important ca pierderea de auz să fie descoperită cât mai devreme cu putinţă, întrucât o întârziere în dezvoltarea vorbirii si a limbajului poate fi evitată dacă există o amplificare suficientă a sunetelor.

            Handicapul de auz aparţine unei categorii mai ample de handicapuri – cele senzoriale (din care face parte si deficienta de vedere) si reprezintă diminuarea sau pierderea totală sau parţială a auzului. Prin instalarea unui deficit auditiv, activitatea si relaţiile individului cu lumea înconjurătoare sunt puternic perturbate. Atunci când handicapul de auz există de la naştere sau când apare de timpuriu (mica copilărie), dificultăţile în însuşirea limbajului de către copil sunt majore – vorbim despre fenomenul muţeniei care însoţeşte pierderea totală a auzului. În cazul în care degradarea auzului se produce după achiziţia structurilor verbale si nu se intervine în sens recuperator, se instalează un proces de involuţie la nivelul întregii activităţi psihice.

            Putem spune că, în timp ce pierderea auzului înaintea vârstei de 2-3 ani are drept consecinţă mutitatea (copilul devenind surdomut), dispariţia simţului auditiv la câţiva ani după însuşirea limbajului de către copil determină dificultăţi în menţinerea nivelului atins, chiar regresii în plan verbal (din punct de vedere al vocabularului, al intensităţii vocii sau al

exprimării gramaticale).

            Efectele deficientei de auz sunt diferite deci în funcţie de vârsta la care a apărut handicapul auditiv, de particularităţile psihice ale individului, de mediul în care trăieşte acesta, de atitudinea celor din jur etc.

            O ureche cu acuitate normală poate să suplinească surditatea celeilalte. Din punct de vedere statistic, unul din zece oameni suferă, într-o măsură mai mare sau mai mică, de tulburări ale auzului.

            Este foarte dificil de a defini dezvoltarea normală atunci când este vorba despre oameni. Fiecare individ se dezvoltă în felul sau în ritmul său. Putem vorbi de repere generale în dezvoltarea auzului, deşi este mai important de notat care este progresul natural al copilului prin diferitele stadii de dezvoltare decât să ne concentrăm pe atingerea unui reper specific pentru o vârstă specifică.

            Fetusul uman posedă un auz rudimentar încă din a 20-a săptămână de sarcină. Acest auz se va dezvolta si maturiza pe tot timpul sarcinii. Fătul este apt să audă sunete din exterior, deşi aude mult mai bine sunetele de frecventă joasă decât sunetele de frecventă înaltă. Între 0-4 luni copilul tresare la sunete bruşte si puternice si îndreaptă privirea sau capul spre sursa sonoră. Între 3-6 luni devine interesat de diferite sunete. Experimentează auzul producând sunete, aparent recunoscând vocile familiare. La 6-12 luni gângureşte si începe să înţeleagă cuvinte simple cum ar fi „mama” si „pa”, fiind în stare să execute comenzi simple. Între 12-18 luni gânguritul începe să se transforme în cuvinte, copilul putând folosi în jur de 20 de cuvinte si înţelegând circa 50. La 2 ani poate vorbi în propoziţii simple folosind un vocabular de aproximativ 200-300 de cuvinte. Îi place să i se citească si poate identifica si numi lucruri observate în imagini, pentru ca la 3-4 ani să folosească cuvinte si propoziţii pentru a-si exprima propriile nevoi, întrebări si sentimente. Vocabularul, pronunţia si înţelegerea cuvintelor se îmbunătăţesc vizibil în această perioadă.

            Atunci când există o leziune la oricare dintre partile componente ale analizatorului auditiv, abilităţile auditive ale copilului pot fi compromise. Numai câteva afecţiuni ale sistemului auditiv pot fi tratate cu medicamente sau chirurgical, în timp ce majoritatea pot fi remediate cu ajutorul unei proteze auditive.

            Anumiţi factori pot influenta impactul pe care îl are pierderea de auz asupra dezvoltării copilului. Un copil care s-a născut cu o pierdere de auz prezintă o mai mare întârziere în dezvoltarea vorbirii si a limbajului decât un copil al cărui auz a fost afectat după însuşirea limbajului. De asemenea gradul pierderii de auz are o importantă foarte mare. Cu cât pierderea de auz este mai mare, cu atât dezvoltarea vorbirii si a limbajului va fi mai afectată.

            Este foarte important faptul ca pierderea de auz să fie diagnosticată si tratată cât mai devreme posibil. Există date clare care arată că un copil cu o pierdere de auz îşi poate dezvolta vorbirea si limbajul similar unui copil cu auz normal, dacă este protezat înainte de a împlini vârsta de 6 luni.

 

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi