Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

COMPORTAMENTUL DEVIANT IN ADOLESCENTA

COMPORTAMENTUL DEVIANT IN ADOLESCENTA


50,00 lei cu TVA

COMPORTAMENTUL DEVIANT IN ADOLESCENTA

 

 

Numar de pagini: 102

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Introducere...............................................................................................................................3

 

Capitolul I : ADOLESCENŢA – perioadă cu trăsături specifice în evoluţia umană........................................................................................................................................6

1.1  Locul şi rolul adolescentului în pşihologia vârstelor....................................6

1.2  Caracteristici generală a adolescenţei...........................................................8

1.3  Dezvoltarea inteligenţei şi caracteristicile gândirii la adolescent...............17

1.4  Învăţarea – activitate caracteristică vârstei adolescente..............................20

1.5  Trăsături specifice afectivităţii la adolescent..............................................23

1.6  Criza de originalitate...................................................................................27

1.7  Caracteristicile dezvoltării personalităţii la adolescent...............................29

1.8  Dezvoltarea conştiinţei de sine...................................................................31

1.9  Dezvoltarea conştiinţei de sine în concordanţă cu aprecierea celorlalţi.....35

1.10          Individualizarea – fenomen specific adolescenţei...............................36

 

Capitolul II : COMPORTAMENTUL SOCIAL ŞI ANTISOCIAL ÎN ADOLESCENŢĂ. CAUZALITATE ŞI SIMPTOMATOLOGIE.....................................40

 2.1 Comportamentul – definiţie şi concept........................................................40

    2.2 Teorii privind geneza comportamentului deviant........................................41

            2.2.1 Teorii socializante.............................................................................41

            2.2.2 Teorii pşihologizante........................................................................43

    2.3 Cauzele determinante ale comportamentului deviant..................................46

    2.4 Clasificarea şi şimptomatologia tulburarilor de comportament...................47

    2.5 Factori de risc în apariţia devianţei comportamentale.................................55

            2.5.1 Aspecte juridice.................................................................................55

            2.5.2 Aspecte sociologice.......................................................................... 57

            2.5.3 Aspecte psihologice...........................................................................58

    2.6 Trăsături specifice şi manifestări tipice ale comportamentului deviant.......60

            2.6.1 Comportamente de demişie sau de evaziune.....................................60

            2.6.2 Conduite impulsiv-agresive, de dominare.........................................61

            2.6.3 Vicii...................................................................................................62

 

 

Capitolul III : DIAGNOZA. PREVENIREA ŞI INTERVENŢIA ASUPRA COMPORTAMENTULUI DEVIANT ÎN ADOLESCENŢĂ...........................................63

3.1 Comportamentul deviant – metode şi tehnici de diagnosticare....................63

3.2 Metode de prevenire a comportamentului deviant în adolescenţă................71

3.3 Tipuri şi forme de conşiliere şcolară pe probleme de devianţă comportamentală.............................................................................................................73

 

Capitolul IV : METODOLOGIA CERCETĂRII. OBIECTIVELE CERCETĂRII.........................................................................................................................82

4.1    Obiectivele cercetării....................................................................................82

4.2    Ipoteza cercetării...........................................................................................85

4.3    Metode şi instrumente de lucru foloşite în cadrul activităţii de cercetare....85

4.3.1        Lotul de subiecţi...........................................................................85

4.3.2        Interpretare grafică.......................................................................88

4.4Concluziile cercetării......................................................................................97

 

CONCLUZII.............................................................................................................100

 

BIBLIOGRAFIE.......................................................................................................102

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

În toate speciile dezvoltării umane, de la cele mai îndepărtate şi până la cele mai evaluate, adolescenţă s-a remarcat şi s-a făcut cunoscută în planul exprimării comportamentale prin ceea ce are ea mai caracteristic. De aceea, se poate afirmă că adolescentă s-a situat într-un tablou definitoriu prin trăsăturile caracteristice ei: spontaneitate, originalitate, nonconformism, criză de originalitate, dezvoltarea conştiinţei de sine, afectivitate, curaj. 

  Pe lângă aspecte relevate mai sus, nu sunt deloc de neglijat şi aspectele legate de evidenţierea comportamentelor în care adolescenţă se prezintă diferit de alte momente din viaţă fiinţei umane. Se impune cu necesitate abordarea lor diferită în etapă vârstei şi corelaţie cu mediul social.

Adolescenţii reprezintă o parte considerăbilă a populaţiei unei ţări şi se formează în funcţie de caracteristicile lumii contemporane. Este cunoscut faptul că societatea contemporană a condus la transformări radicale în domeniul socio-economic şi tehnico-material care, în mod implicit au influenţat structura populaţiei, au produs schimbări în domeniul pregătirii profeşionale, culturale, ştiinţifice dar şi în structura demografică a populaţiei.

Rezultat al tuturor transformărilor evidenţiate anterior, statutul social, politic şi spiritual al tinerilor cunoaşte o dezvoltare semnificativă, s-a mărit şi s-a generalizat perioada şcolarizării adolescenţei  fiind cuprinşi în diverse reţele de instruire şi educare, s-au înregistrat performanţe superioare în domeniul educaţional, social, politic.

Cu toate rezultatele bune înregistrate de către adolescenţi în zilele noastre, lumea contemporană prin fenomenele şi caracteristica - şomaj, criză, industriale, calificare şi specializare înaltă, dezvoltare educaţională, devianţă - este dominată, influenţată şi determinantă de prezenţa unui nou fenomen care este cunoscut sub denumirea de “criză morală”  în pofida faptului că se înregistrează în zilele noastre importante progrese pe plan tehnic, economic şi social.

Nu de puţine ori aşistăm la manifestări sociale ale tinerilor de o mare amploare, la o recrudescenţă a manifestărilor antisociale, dar şi la procese de neadaptare ale adolescenţilor se produc astfel modificări extreme de importante şi radicale în valori fundamentale ale fiinţei umane: atitudini, convingeri, motivaţii, idealuri.

Un număr din ce în ce mai mare de ţări  cu şisteme socio-economice  dezvoltate cunoaşte o creştere considerăbila a numărului de persoane  care nu se pot adapta la cerinţele societăţii, inadaptabilitatea acestora fiind cauzată de fenomene caracteristice perioadei  pe care o traversăm (creşterea impreşionantă a populaţiei urbane, ritmul exacerbat al industrializării, apariţia fenomenului de navetism).

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi