Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

ADHD

ADHD


50,00 lei cu TVA

ADHD

 

 

Numar de pagini: 142

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

CUPRINS............................................................................................................

 

INTRODUCERE...............................................................................................

 

PARTEA ÎNTÂI- INCURSIUNE TEORETICĂ

 

CAPITOLUL 1...................................................................................................

NORMALIATE ŞI PATOLOGIE ÎM PERIOADA COPILĂRIEI ŞI ADOLESCENŢEI-CLASIFICAREA TULBURĂRILOR PSIHICE IN PERIOADA COPILĂRIEI SI ADOLESCENŢEI..........................................

 

CAPITOLUL 2...................................................................................................

ISTORICUL ADHD...........................................................................................

2.1 Termeni folosiţi...................................................................................................

2.2 Evoluţia conceptului..................................................................................

2.3 Critici ale conceptului neuropsihiatric..................................................

2.4 Delimitări conceptuale.........................................................................

 

CAPITOLUL 3...................................................................................................

CLASIFICĂRI

3.1. Clasificarea DSM-IV...................................................................................

            3.1.1 Criterii de diagnostic pentru ADHD.............................................

            3.1.2. Tipurile ADHD în clasificarea DSM-IV-TR................................

Critica clasificării DSM-IV-TR....................................................

3.2. Clasificarea ICD-10 (international classification of diseases)..............................................................................................................

3.3. Comparatie DSM-ICD................................................................................

3.4. Alte abordări................................................................................................

 

CAPITOLUL 4...................................................................................................

ETIOPATOGENIE............................................................................................

4.1. Profilele neuropsihologice în ADHD.........................................................

4.2. Heritabilitatea în ADHD............................................................................

4.3. Factorii psihosociali………………………………………………………

            4.3.1 Factori familiali………………………………………………….

4.3.2 Dezavantajele socio-economice....................................................

4.3.3 Mediul şcolar..................................................................................

4.3.4 Grupul.............................................................................................

 

CAPITOLUL 5........................................................... ................................. .....

EVALUAREA PSIHOLOGICĂ ÎN ADHD.....................................

5.1. INTERVIUL CLINIC................................................................................

5.1.1 Interviul clinic cu părinţii..............................................................

5.1.2.Interviul cu copilul..........................................................................

5.1.3. Interviul cu profesorii şi învăţătorii.............................................

5.2. EVALUAREA NEUROCOGNITIVĂ.....................................................

5.3. URMĂRIREA ULTERIOARĂ.................................................................

5.4. PROBLEMATICA SURSELOR DE EVALUARE…………………….

6.4.1 Rolul părinţilor în evaluarea ADHD...........................................

6.4.2 Rolul educatorilor în evaluarea ADHD........................................

 

CAPITOLUL 6..................................................................................................

ASPECTE CLINICE………………………………………………………….

6.1 VARIAŢIA COMPORTAMENTALĂ......................................................

6.2 DIAGNOSTICUL DIFERENŢIAL AL ADHD CU CÂTEVA DINTRE TULBURĂRILE COMORBIDE....................................................

 

CAPITOLUL 7...................................................................................................

COMORBIDITATE..........................................................................................

7.1.COMORBIDITATEA PSIHIATRICĂ......................................................

7.1.1.Tulburarea opoziţional-sfidătoare................................................

7.1.2. Tulburările de comportament......................................................

7.1.3. Tulburări de invăţare....................................................................

7.1.4 Anxietatea........................................................................................

7.1.5 Tulburările afective........................................................................

7.1.6.Abuzul de substanţe (alcool sau droguri ).

7.1.7.  Agresivitatea, tulburările de personalitate şi comportamentul criminal.....................................................................................................

7.2 DEFICIENŢE IMPORTANTE ASOCIATE CU ADHD……………..

 

CAPITOLUL8...................................................................................................

EFECTUL EXERCITAT DE ADHD ASUPRA VIEŢII UNUI INDIVID, A FAMILIEI SALE ŞI A COMUNITĂŢII.................................................

 

CAPITOLUL 9

MODEL DE INTERVENŢIE PENTRU PĂRINŢI ŞI PROFESORI ÎN CAZUL ŞCOLARILOR MICI CU ADHD ............................................

PARTEA A DOUA- CERCETARE

 

CAPITOLUL 1 -DEMERSUL INVESTIGATIV..........................................

OBIECTIVELE CERCETĂRII................................................................

1.1.2. Obiectivele generale........................................................

1.1.3 Obiective specifice..................................................

1.2. IPOPTEZELE CERCETĂRII………………………………

            1.2.1 Ipoteze generale…………………………………….

            1.2.2 Ipoteze specifice- de lucru....................................

1.3. VARIABILELE EXPERIMENTALE

1.3.1. Variabile independente..........................................

1.3.2. Variabilele dependente...........................................

1.3.3. Variabile intermediare............................................

1.4. DESCRIEREA PROCEDURII..........................................

1.5 LOTUL DE SUBIECŢII...................................................

1.6. BATERIA DE PROBE PSIHODIAGNOSTICE UTILZATE………..

            1.6.1 Anamneza………………………….

            1.6.2. Interviul clinic semistructurat pentru copii şi adolescenţi........................................................

            1.6.3. Scalele  Achenbach.............................................

            1.6.4. Proba de memorie REY........................................

            1.6.5. BATERIA EXPERIMENTALĂ PRIVIND NIVELUL DE  DEZVOLTARE INTELECTUALĂ A COPIILOR CU VÂRSTE CUPRINSE ÎNTRE 6-10 ANI......................................................................................................

 

CAPITOLUL 2-PRELUCRAREA ŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR...................................................

2.1. PROCEDURA.........................................................

2.2. REZULTATELE OBŢINUTE ŞI INTERPRETAREA PSIHOLOGICĂ A ACESTORA...............................................

2.3. EXPLICITAREA DATELOR OBŢINUTE ÎN URMA ANAMNEZEI...............................................................

 

PARTEA A TREIA- CONCLUZII..................................................

 

REZUMAT...............................................................................

ANEXE....................................................................................

BIBILIOGRAFIE............................................................

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

Un copil sare si ţopaie, lovindu-se de pereţi, transformând sala de clasă sau propria casă într-o arenă. Un altul nu poate citi sau memora tabla înmulţirii sau se rătaceste adeseori pe coridoarele şcolii pentru că incurca stanga cu dreapta. Altul nu poate arunca sau prinde o minge şi se impiedică la tot pasul, fiindu-i greu să navigheze prin spaţiul inconjurător. Apoi mai sunt şi acei copii care au căderi nervoase şi emoţionale deoarece sunt cronic prea stimulaţi sau excitaţi de lumină şi zgomot. Toţi aceşti copii suferă de ADHD.  Hiperactivitatea cu deficit de atenţie la copil (ADHD), este cel mai recent termen introdus pentru a defini o tulburare specifică de dezvoltare atât a copiilor cât şi a adulţilor, compusă din deficite în susţinerea atenţiei, controlul impulsului şi reglarea nivelului de activitate a a cerinţelor situaţionale. Această tulburare a cunoscut în ultimul secol etichetări diferite si variate printre care: reacţia hiperkinetică a copilăriei, hiperactivitatea sau sindromul hiperactivităţii copilului, disfuncţia cerebrală minimală şi hiperactivitatea cu deficit de atenţie.

Am avut o motivaţie solidă în abordarea acestei teme deosebit de actuale şi controversate în acest moment. Am avut onoarea de a participa la mai multe conferinţe şi congrese internaţioanale şi chiar mondiale, acolo unde această temă a fost printre cele mai dezbătute, cei mai renumiţi psihiatrii încercând să gasească soluţii originale de prevenţie şi tratament al acestui fenomen. Am fost foarte plăcut surprinsă să constat că au fost organizate simpozioane dedicate exclusiv sindromului ADHD. Prin urmare, atunci când a fost construit în România un screening pentru depistarea şi tratarea copiilor cu ADHD am fost dispusă să mă implic şi să acord şi eu un sprijin de specialitate. Am întâmpinat o mare dificultate în traducerea corectă a titulaturii de ADHD , întrucât există multe variante în limba româna, fiecare putând fi argumentată pro şi contra, dar am convenit totuşi să folosesc deja cunoscuta abreviere de ADHD. Ideea de la care am porinit şi care mi s-a părut cea mai interesantă îşi are rădăcinile intr-o observaţie concretă ş anume aceea că cei mai mulţi delicvenţi identificaţi au suferit si suferă încă de sindromul ADHD, şi, depistarea precoce a acestei tulburări poate duce la preîntâmpinarea fenomenului infracţional ulterior. Cele mai evidente dificultăţi întâmpinate de copiii hiperactivi se manifestă în procesul de adaptare la activitatea şcolară, performanţele lor şcolare nefiind la nivelul vârstei şi capacităţilor lor intelectuale. De asemenea, extrem de importante sunt şi comorbidităţile care pot apărea pe parcurs, cele mai uşor observabile fiind tulburările de conduită, tulburările opozante, agresivitatea şi comportamentul antisocial, anxietatea şi chiar depresia. Tocmai de aceea este extrem de necesar sa alcătuim un model de evaluare şi de intervenţie bine structurat pentru a putea preveni efectele asociate cu ADHD, beneficiarii acestui model fiind atât copilul insuşi, cât şi părinţii şi profesorii direct implicaţi.

Altă observaţie concretă este aceea că în majoritatea ţărilor europene, copiii cu ADHD sunt incluşi în programe speciale de asistenţă medicală, psihologică şi pedagogică, ce vizează pregătirea lor şi a persoanelor care se ocupă de educaţia lor (părinţi, pediatrii, psihologi, educatori, profesori, etc.), pentru a face faţă cu succes problemelor cu care se confruntă. Costurile anuale pentru ADHD sunt uriaşe în ţările occidentale. În Statele Unite, costurile legate de ADHD în anul 2000 au fost de 31,6 miliarde dolari, deci costul anual per pacient a fost de 649 dolari (Burd, 2003). Totuşi, în România se fac insuficente demersuri pentru diagnosticarea şi tratarea acestei tulburări. Această stare de fapt continuă în ciuda impactului puternic pe care tulburarea îl are atât asupra familiei, căt şi asupra procesului educaţional în ansamblu. Consider că ,,a cunoaşte,, este primul pas în prevenire, iar copilul ,,agitat şi neatent care deranjează orele,, nu este neapărat prost crescut, ci poate avea ADHD, o tulburare neurobiologică cu mari implicaţii psiho-educaţionale şi care poate beneficia cu succes de tratament psihofarmacologic, psihologic şi educaţional. Din nefericire, aşa cum am precizat mai sus, aceşti copii pot evolua către tulburarea de conduită, o afecţiune la limita delicvenţei, de aceea prevenţia şi tratamentul acestei tulburări este de o deosebită importanţă.   Astfel, dacă problemele copilului nu sunt observate şi nu se încearcă rezolvarea lor, copilul va avea performanţe şcolare slabe, care nu vor reflecta inteligenţa şi aptitudinile lui reale. Trebuie înţeles că tulburarea are un impact semnificativ asupra vieţii de familie, relaţiilor sociale, sănătăţii mintale, achiziţiilor academice şi puterii de muncă a adultului. La un numar mare de copii cu ADHD apar dificultăţi de învăţare şi relaţionare.

 

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi