Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

ADOLESCENTA - LUCRARE DE DIPLOMA

ADOLESCENTA - LUCRARE DE DIPLOMA

ADOLESCENTA - LUCRARE DE DIPLOMA


50,00 lei cu TVA

ADOLESCENTA - LUCRARE DE DIPLOMA

 

Numar de pagini: 67

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

Psihologia vârstelor se instituie astăzi ca o ramură fundamentală a psihologiei, alături de psihologia generală, psihologia diferenţială, psihologia socială şi psihologia patologică. Apariţia ei, ca şi a celorlalte derivaţii, atestă procesul de maturizare şi expansiune a ştiinţelor psihologice.

În cadrul psihologiei vârstelor, ciclul de creştere şi dezvoltare (cu cele trei secvenţe majore: copilăria, pubertatea şi adolescenţa) ocupă un loc privilegiat, datorită ponderii sale decisive în instrumentarea destinului uman. Ca urmare, psihologia copilului şi adolescentului polarizează un interes viu din partea specialiştilor (şi nu numai).

Adolescenţa este un moment semnificativ în viaţa fiecăruia, întrucât în acest stadiu se produce o deschidere faţă de lume şi apare preocuparea constantă pentru viitor.

Termenul de adolescenţă este de origine latină (adolescere) însemnând a creşte, a căpăta puteri, a se maturiza (L. Steinberg, 1993).

N. Radu (1995) subliniază însă faptul că ideea de adolescenţă (ca şi cea de copilărie) nu a existat întotdeauna în sensul în care noi o înţelegem astăzi. În societatea feudală, nu exista ideea de copilărie1. În epoca medievală, de îndată ce copilul se putea descurca fără ajutorul mamei, copilul intra direct în cadrul societăţii adulte, şi nu în adolescenţă. Chiar şi în pictură, atunci când apăreau, copiii erau nişte adulţi în miniatura. Minimalizarea se explică nu prin nepriceperea artiştilor, ci prin modul în care ei înţelegeau copilăria. Tiparele gândirii se impuneau realităţii, modificând-o şi alterând-o. De altfel, nu este nici azi sigur că era vorba numai de o percepţie greşită, ori de mimarea timpurie de către copii a unor comportamente şi posturi adulte. Copilăria puritană este, poate, în această privinţă, cea mai elocventă. Familia puritană era una patriarhală şi avea un număr mare de copii (10 – 12). De mici, copiii erau convinşi ca păcatul originar îi condamnase. La puritani, reprimarea personalităţii devine, în orice caz, o regulă.

Adolescenţa, ca fenomen de sine stătător, necesitând instituţii pentru protecţia ei şi un tratament pe măsură, este o invenţie a timpurilor moderne, pentru că – aşa cum am arătat anterior – în trecut adolescenţa era un stadiu al vieţii nerecunoscut formal: tinerii treceau dintr-o foarte scurtă copilărie direct în stadiul adult (R. Corsini, 1994).

Începând cu prima parte a secolului XX, cercetările asupra adolescenţei s-au aprofundat, ducând la înţelegerea dinamicii şi esenţei transformărilor specifice acestei vârste, ceea ce a condus la definirea locului adolescenţei în evoluţia psihică umană. M. Debesse considera adolescenţa ca fiind “ultima şi cea mai complexă dintre marile etape ale dezvoltării. Este într-adevăr punctul unde se împlineşte copilăria cu tot aportul creativ şi cu toată contribuţia educativă pe care aceasta împlinire o  presupune… Această perioadă este grea şi pentru tot viitorul tânărului: ea se caracterizează nu numai prin  multiplele învăţături care-l pregătesc pe tânăr sau pe tânără pentru sarcinile maturităţii, ci şi prin proiectele, aspiraţiile unei personalităţi care ia cunoştinţă de scopurile pe care ar vrea să le atingă şi care caută mijloacele adecvate pentru a ajunge la ele” (M. Debesse, 1970, p 86).

Poate că mai mult decât oricare aspect al dezvoltării psihice, cel referitor la personalitate conturează cel mai clar locul adolescenţei în procesul devenirii fiinţei umane. Începând să se formeze din copilărie şi împlinindu-se în adolescenţă, personalitatea devine cel mai important mediator al tuturor legăturilor cu ambianţa şi cel mai semnificativ factor de conducere şi de reglare a comportamentelor.

Până la adolescenţă se formează, pe rând, unele componente ale personalităţii, se organizează progresiv şi funcţionează din ce în ce mai complex, dar abia în cursul acestui stadiu structura să se va împlini şi va dobândi unitatea care îi este caracteristică. Momentul nou pe care îl va atinge personalitatea va fi precedat de momente tumultoase de răscolire şi reaşezare, specifice adolescenţei (T. Creţu, 2000). În legătură cu acest aspect, M. Zlate (2000) spune că se ajunge ca “în adolescenţă personalitatea să fie în linii mari constituită deoarece dispune de toate laturile şi chiar de maturizarea relaţiilor dintre ele” (p. 305).

Având în vedere aceste aspecte, putem aprecia că adolescenţa reprezintă un moment de răscruce în devenirea personalităţii umane.

 

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi