Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

ROLUL COMUNICĂRII ÎN INTEGRAREA ȘCOLARĂ A COPIILOR CU DEFICIENȚĂ DE INTELECT

ROLUL COMUNICĂRII ÎN INTEGRAREA ȘCOLARĂ A COPIILOR CU DEFICIENȚĂ DE INTELECT

ROLUL COMUNICĂRII ÎN INTEGRAREA ȘCOLARĂ A COPIILOR CU DEFICIENȚĂ DE INTELECT


0,00 lei cu TVA

ROLUL COMUNICĂRII ÎN INTEGRAREA ȘCOLARĂ A COPIILOR CU DEFICIENȚĂ DE INTELECT

 

 

Numar de pagini: 99

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

Introducere. 5

Capitolul I. 7

COMUNICAREA ÎN CONTEXT EDUCAȚIONAL.. 7

1.1     Teoria comunicării 7

1.1.1   Comunicare - aspecte generale. 7

1.1.2   Elementele comunicării 8

1.1.3       Rolul comunicării 9

1.1.4       Teoria informației 10

1.1.5   Teoria semiotică. 12

1.1.6   Teoriile influenței selective. 13

1.2     Comunicarea ca proces relațional 15

1.3     Forme de comunicare. 16

1.3.1       Comunicarea verbală. 16

1.3.2       Comunicarea nonverbală. 16

1.3.3       Comunicarea paralingvistică. 16

1.3.4       Comunicarea intrapersonală. 17

1.3.5       Comunicarea intrepersonală. 18

1.3.6       Comunicarea în cadrul grupului 18

1.3.7       Comunicarea de masă. 18

1.3.8       Alte forme de comunicare. 19

1.4   Comunicarea didactică. 19

1.5   Comunicarea ca valoare umană și socială. 21

DE LA TEORIE LA PRACTICĂ DESPRE INTEGRAREA ȘCOLARĂ.. 22

2.1 Reglementări ale sistemului de învățământ 22

2.2 Înscrierea în școală versus integrarea în școală. 26

2.3 Particularități ale școlii speciale. 29

2.4 Cadrul didactic ca factor al integrării 30

APROPIEREA DE UNIVERSUL DEFICIENȚEI MENTALE.. 32

3.1     Aspecte ale abordării știintifice a deficienței mentale. 32

3.2     Conceptele de deficieță, incapacitate, handicap. 33

3.3     Etiologia deficienței  mentale. 35

3.4     Cauze ale deficienței de intelect 37

3.5     Clasificarea deficiențelor de intelect 39

PERIOADA ȘCOLARĂ.. 44

4.1     Dezvoltarea intelectuală. 44

4.2 Capacitatea de învățare. 48

4.3 Limbajul oral și scris la școlarul mic. 50

4.4 Integrarea socială a micului școlar 54

METODOLOGIA CERCETARII............................................................................................................54

5.1 Scopul.................................................................................................................................................54

5.2 Obiectivele si ipotezele cercetarii......................................................................................................54

5.3 Metode de cercetare...........................................................................................................................55

5.3.1 Descrierea esantionului................................................................................................................55

5.3.2 Procedura.....................................................................................................................................58

5.3.3 Instrumentele................................................................................................................................59

ANALIZA SI REZULTATELE OBTINUTE......................................................................................72

Concluzii...............................................................................................................................................88

Limite si recomandari...........................................................................................................................90

Multumiri..............................................................................................................................................92

ANEXE................................................................................................................................................92

BIBLIOGRAFIE.. 98

 

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 Cercetarea realizată în cadrul lucrării cu titlul “Rolul comunicarii in integrarea scolara a deficientului de intelect” a fost una exploratorie-constatativă, motiv pentru care utilizarea instrumentelor psihologice s-a realizat în scop pur științific, nu într-un scop comercial și fără a avea beneficii în acest sens, supunându-se legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, precum și legii nr. 285/2004 pentru modificarea și completarea legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe.

 

 

Lucrarea de față își propune abordarea unei teme ambițioase și de actualitate în psihologia copiilor cu deficient de intelect, respectiv comunicarea ca instrument în vederea unei mai bune integrări școlare.

Comunicarea reprezintă o condiție fundamentală în vederea desfășurării procesului de învățământ. Aceasta nu se rezumă numai la emiterea de cuvinte și sunete, ci determină un proces de gândire și cunoaștere, în care intervine abilitatea pedagogului de a comunica și astfel, de a relaționa cu elevul.

Lucrarea este structurată pe patru capitole după cum urmează:

Capitolul I “Comunicarea în contextual educațional”, este împărțit în cinci subcapitole: primul își propune să definească comunicarea și teoriile ce stau la baza acesteia. Cel de-al doilea capitol se referă la comunicare văzută ca un proces relațional în care sunt implicate doi sau mai mulți interlocutori, care schimbă informații, se înțeleg și se influențează reciproc.  Subcapitolul “Forme de comunicare”, enumeră și explică, în funcție de anumite aspecte, tipurile de comunicare întâlnite, conform literaturii de specialitate. “Comunicarea didactică” subliniază rolul și influența profesorului asupra rezultatelor elevilor și modalitățile de soluționare a problemelor educaționale și de integrare. Ultimul subcapitol al acestei secțiuni a lucrării abordează tema comunicării din punct de vedere al valorilor sociale și umane.

Capitolul II “De la teorie la practică despre integrarea școlară”, cele patru subcapitole ale sale se concentrează pe aspecte ce se referă la reglementările sistemului de învățământ de la ora actuală, subliniază diferența dintre înscrierea în școală și integrarea în școală. În cel de-al treilea subcapitol sunt descrise particularitățile școlii speciale. Iar la finalul capitolului este studiat cadrul didactic, ca factor al integrării micului școlar.

Capitolul III “Apropierea de universul deficienței mentale”, atinge aspecte referitoare la abordarea științifică a deficienței mentale conform literaturii de specialitate. Se concentrează pe conceptele de deficiență, incapacitate și handicap și pe etimologia deficienței mentale.  Ultimele două subcapitole ale acestei secțiuni tratează atât cauzele deficienței de intelect, cât și clasificarea deficitului de intelect.  

Capitolul IV “Perioada școlară”, este structurat în patru subcapitole care se referă la: dezvoltarea intelectuală, capacitatea de învățare, limbajul oral și scris la școlarul mic și integrarea socială a acestuia.

Obiectivele principale ale lucrării sunt determinarea rolului ocupat de comunicare în procesul integrării școlare a copiilor cu deficiențe de intelect și identificarea instrumentelor principale necesare cadrelor didactice în vederea obținerii unor rezultate mai bune în lucrul cu aceștia.

Comunicarea reprezintă un instrument esențial în formarea școlarului, fiind resimțită tot mai profund nevoia îmbunătățirii tehnicilor de comunicare ale cadrelor didactice.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi