Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

RELAȚIA DINTRE DISLEXO-DISGRAFIE ȘI TULBURĂRILE DE PSIHOMOTRICITATE ȘI TULBURĂRILE LIMBAJULUI ORAL LA ȘCOLARUL MIC

RELAȚIA DINTRE DISLEXO-DISGRAFIE ȘI TULBURĂRILE DE PSIHOMOTRICITATE ȘI TULBURĂRILE LIMBAJULUI ORAL LA ȘCOLARUL MIC CU DEFICIENȚĂ DE INTELECT


50,00 lei cu TVA

RELAȚIA DINTRE DISLEXO-DISGRAFIE ȘI TULBURĂRILE DE PSIHOMOTRICITATE ȘI TULBURĂRILE LIMBAJULUI ORAL LA ȘCOLARUL MIC CU DEFICIENȚĂ DE INTELECT

 

 

 

Numar de pagini: 107

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

MOTIVAREA ALEGERII TEMEI. 3

CAPITOLUL  1- DATE  INTRODUCTIVE  PRIVIND

DISLEXO- DISGRAFIA.. 5

1.1 Caracteristici şi definiţii ale dislexiei şi disgrafiei 5

1.2. Formele dislexo-disgrafiei şi simptomatologia specifică

pentru acestea. 6

1.3.Dislexo-disgrafia pe fondul debilităţii mintale. 7

1.4.Corectarea dislexo-disgrafiei 9

CAPITOLUL  2- TULBURĂRILE DE PSIHOMOTRICITATE

ȘI DE PRONUNȚIE.. 12

2.1. Aspecte privind conceptul de psihomotricitate. 12

2.2. Clasificarea conduitelor şi structurilor perceptiv-motrice. 13

2.3. Cauzele dezvoltării psihomotorii şi tulburările

psihomotorii la deficienţii de intelect 15

2.4. Dislalia. Specificul tulburărilor dislalice pe fondul intelectului normal 16

2.5.  Specificul tulburărilor dislalice la deficienţii de intelect 18

2.6.  Caracteristici şi forme ale rinolaliei 19

2.7. Caracteristici şi forme ale disartriei 20

2.8. Corectarea tulburărilor de pronunţie. 21

CAPITOLUL 3-  TULBURĂRILE DE RITM ȘI FLUENȚĂ.. 23

3.1. Clasificarea tulburărilor de ritm şi fluenţă. 23

3.2.  Caracteristici şi forme ale bâlbâielii 24

3.3.   Simptomatologia bâlbâielii 25

3.4. Diagnoza şi terapia bâlbâielii 26

CAPITOLUL  4-  PROBLEMATICA  DEFICIENŢEI  DE  INTELECT. 29

4.1.  Caracteristici ale deficienţei de intelect 29

4.2.  Etiologia deficienţei de intelect 30

4.3.  Clasificarea deficienţei de intelect 31

Deficienţa mintală de gradul  I. 32

Deficienţa mintală de gradul  II. 33

Deficienţa mintală de gradul III. 34

4.4.  Trăsături de specificitate. 35

4.5.  Sindroamele deficienţei  de intelect 37

CAPITOLUL  5- ŞCOLARUL MIC.. 39

5.1.  Caracterizarea vârstei şcolare mici 39

5.2.  Dezvoltarea bio-fizică. 40

5.3.  Dezvoltarea psihică. 41

5.4.  Evoluţia structurilor de personalitate. 44

CAPITOLUL 6 - METODOLOGIA CERCETĂRII. 46

6.1. Scopul 46

6.2. Obiectivele cercetării 46

6.3. Ipoteze. 46

6.4. Metoda. 46

6.4.1. Eșantionul 46

6.4.2. Instrumentele. 46

6.5. Variabilele si planul cercetării 48

6.5.1. Variabilele independente. 48

6.5.2. Variabila dependentă. 49

6.6. Principalele rezultate. 49

Tulburările din sfera limbajului oral - tulburări de pronunție și tulburări de ritm și fluență. 49

Tulburarile de psihomotricitate. 77

Tulburările de dislexie-disgrafie. 87

Corelații 93

6.7. Concluzii 96

BIBLIOGRAFIE.. 98

Anexe.......................................................................................................................................................100

 

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

            Cercetarea realizată în cadrul lucrării cu titlul „Relația dintre dislexo-disgrafie și tulburările de psihomotricitate și tulburările limbajului oral la școlarul mic cu deficiență de intelect” a fost una exploratorie-constatativă, motiv pentru care utilizarea instrumentelor psihologice s-a realizat în scop pur științific, nu într-un scop comercial și fără a avea beneficii în acest sens, supunându-se legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, precum și legii nr. 285/2004 pentru modificarea și completarea legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe.

                Am ales această temă deoarece, consider că este foarte important să se știe că fiecare dintre aspectele specific ale sistemului  nervos influențează partea de psihimotricitate, iar aceasta,  la rândul ei,  influențeză aspectele care țin de limbaj.

            Deficiența mintală este considerată o insuficiență intelectuală globală, de natură ereditară sau dobândită în urma unor leziuni organice sau funcționale ale sistemului nervos central, manifestată în diferite grade de întârziere în dezvoltarea mintală și cu consecințe negative în procesul adaptării și integrării școlare și socio-profesionale.

            Deficiența mintală constituie o organizare specială a structurilor și funcțiilor personalității, care implică o tipologie specifică a dezvoltării, organizării și intregrării, iar acest aspect, la rândul său, are implicații în toate sferele, fiind implicate aici psihomotricitatea, limbajul oral și cel scris.

            Termenul de deficiență mintală nu se referă la o entitate, la un anumit sindrom, la un tablou clinic unitar, deci nu îi corespunde vreo unitate structural funcțională de ordin biologic sau psihologic și de aceea, este dificil de oferit un profil psihologic al deficientului mintal. Deficiența mintală nu constă doar în tulburarea inteligenței, ci a întregii personalități. Nivelul scăzut al inteligenței este doar un simptom al dezvoltării psihice generale care este asociat cu aspecte carențiale în planul psihomotricității generale, în planul limbajului expresiv, grafic.

            Am ales să realizez acest studiu  pentru a surprinde maniera în care  deficiența de intelect, influențează sau nu, aspectele care țin de psihomotricitate și totodată de limbaj.

            Am ales probe în care să pot surprinde concret lateralitatea subiecților în raport cu diferite sarcini, am ales să identific care sunt aspectele problematice în planul scris-cititului, am ales să identific și care sunt principalele aspecte deficitare în planul limbajului expresiv și cum se concretizează acestea.

            Este foarte important de știut nivelul la care pot să ajungă acești copii, modul în care se poate interveni pe aspectele problematice, generate de însuși retardul ușor pe care îl au și care sunt aspectele specifice în fiecare sferă. Este foarte important să fie studiate aceste aspecte, tocmai pentru a fi realizate planuri de intervenție cât mai eficiente și mai optime în vederea aplicării pentru a eficientiza partea de intervenție terapeutică.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi