Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

STUDIU COMPARATIV PRIVIND ABANDONUL SCOLAR DIN MEDIUL RURAL SI URBAN

STUDIU COMPARATIV PRIVIND ABANDONUL SCOLAR DIN MEDIUL RURAL SI URBAN


50,00 lei cu TVA

STUDIU COMPARATIV PRIVIND ABANDONUL SCOLAR DIN MEDIUL RURAL SI URBAN

 

 

Numar de pagini: 42

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

ARGUMENT.………………....………………….…………………….........pag   4

I.   PARTEA I: FUNDAMENTARE TEORETICĂ...……….......…………....pag   8

II.  PARTEA a II-a: METODOLOGIA CERCETĂRII……...….....………....pag 20

2. PREZENTAREA METODELOR ŞI INSTRUMENTELOR DE CERCETARE……………………………………………………………pag 20

            2.1. Prezentare generalǎ………………………………………….pag 20

2.1.1. Conceperea chestionarului............................................pag 21

            2.2. Prezentarea chestionarului de lucru…………………………pag 22

            2.3. Obiectivele cercetǎrii……………………………………......pag 23

            2.4. Ipotezele cercetǎrii……………………………………..........pag 23

            2.5. Eşantionul cercetǎrii………………………………………...pag 24

III. PARTEA a III-a: PREZENTAREA, PRELUCRAREA ŞI INTERPRETAREA STATISTICĂ ŞI PSIHOPEDAGOGICĂ A DATELOR……………............pag 25

                        3.1. Verificarea primei ipoteze………………………….....……pag 25

                        3.2. Verificarea celei de-a doua ipoteze……………………........pag 28

                        3.3. Verificarea celei de-a treia ipoteze……….…....……....……pag 31

                        3.4. Verificarea celei de-a patra ipoteze………….....…….…......pag 34

CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI…………...….…………………....….......pag 38

ANEXE………………………………………………………………………….pag 40

BIBLIOGRAFIE……………………………………………………………….pag 42

 

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 Una dintre problemele de mare actualitate, cu care se confruntă învăţământul românesc este aceea pe care o ridică fenomenul de abandon şcolar. Fără a fi o realitate de ultimă perioadă, abandonul şcolar a căpătat în ultimii ani proporţii deosebite şi prezintă o dinamică de amplificare foarte crescută.

Originea acestei lucrări de cercetare se plasează, pe de o parte în interesul pe care l-am avut faţă de această problemă importantă, care este abandonul şcolar, iar pe de altă parte în constatările pe care specialiştii sociologi şi psihopedagogi le-au afirmat tot mai pregnant în ultima vreme asupra acestui fenomen. Problemă ştiinţifică ce face obiectul acestei cercetări constă în elucidarea determinanţilor abandonului şcolar, riscul de abandon în dimensiunile sale familiale, individuale, instituţional-şcolare şi comunitar sociale. Am optat pentru o asemenea abordare pluridimensională tocmai datorită constatării determinaţilor multiple ale acestui fenomen. Strâns legat de fenomenul de abandon şcolar este riscul de abandon care apare în cazul intercorelării următorilor factori: corigenţe repetate şi rezultate şcolare slabe, antecedente de repetenţie, absenteism şcolar ridicat, dificultăţi economico-sociale care afectează negativ frecventarea şcolii şi rezultatele şcolare.

 Acesta se extinde din păcate până la cele mai mici vârste. Încă din primii ani de şcoală, elevii renunţa să mai facă prezenţa în clase din motive financiare, culturale sau chiar de sănătate. Fenomenul se înregistrează în special la sate şi în comunităţile de rromi, unde copiii sunt folosiţi ca sursă de venit sau văzuţi ca indivizi cu responsabilităţi în gospodărie.

            “Numărul copiilor care abandonează şcoala creşte de la an la an. Pe durata unui ciclu şcolar de opt ani, din 100 de elevi care intră în clasa I, aproape 20 se pierd pe parcurs, conform datelor Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei”.

            Am considerat că este foarte important să dezbatem acest subiect, întrucât ca viitori dascăli avem datoria de a motiva elevii să îşi continue studiile. Aducerea la cunoştinţa a unei probleme devenite observabilă la nivel naţional, care atrage după sine incultura, imposibilitatea de a găsi un loc de muncă în viitor şi implicit neîcadrarea în societate, poate stimula mentalitatea greşită a celor care nu privesc educaţia ca fiind o necesitate în viaţă.

Trăim cu teamă că această criză economică cu care ne confruntăm va atrage după sine o problemă socială mult mai gravă, copiii fiind cei mai vulnerabili în astfel de situaţii. Lipsiţi de mijloacele financiare necesare fiecărui elev pe parcursul unui an şcolar, părinţii nu mai privesc şcolarizarea ca pe o prioritate, iar din această cauză abandonul şcolar creşte de la an la an.

             Din dorinţa de a combate acest fenomen, am ales să dicutăm pe parcursul proiectului despre următoarele teme: cauzele, efectele şi combaterea abandonului şcolar. Punând în discuţie cauzele acestui fenomen, receptorii pot face un lucru benefic în acest sens, reducând aceste cauze după posibilitatea fiecăruia şi puterea de convingere asupra eleviilor care sunt la un pas de abandon.

 Făcându-i pe elevi să realizeze efectele abandonului şcolar, speram ca aceştia să privească educaţia cu un interes mai mare. Astfel vor percepe educaţia ca pe o prioritate şi vor reflecta la această problemă şi în clasele mai mari. Este forte important să îi informăm încă din cele mai mici clase despre acest fenomen, deoarece la o vărsată mai fragedă, percep mai bine consecinţele, privindu-le ca o teamă.

            Cât despre combaterea abandonului şcolar, dorim să se pună mai mult accent pe proiectele şi campaniile educaţionale, care la momentul de faţă nu sunt privite cu suficienţă .

            Atingând toate aceste puncte şi discutându-le în amănunt, sperăm ca mesajul nostru să ajungă la fiecare dintre voi, iar împreună să ducem la final intenţiile noastre de a schimba acest fenomen.

            O educaţie adevărată, reală se fundamentează în familie iar apoi, ea se continuă în grădiniţă şi şcoală. În primul rând ea se realizează prin puterea exemplului şi apoi prin cea a cuvântului. Tot ceea ce se săvârşeşte sub puterea copilului are efect mai puternic decât frazele moralizatoare. O bună intervenţie a cadrului didactic prin însuşi procesul educativ pe care-l desfăşoară cu copiii poate constitui un mijloc de prevenire a abandonului şcolar prin intervenţia acestuia la nivelul factorilor de risc – individuali, familiali, şcolari a celor determinaţi de mediul cu potenţial delictogen ş.a.d.m., care-l pot acuza. Pentru o mai bună intervenţie se propune realizarea unui program care să urmărească dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice de lucru în echipă şi de folosire a planificării strategice în vederea identificării factorilor care ar favoriza apariţia unor astfel de situaţii de risc la nivelul şcolii, pentru prevenirea şi în ultimă instanţă pentru rezolvarea unor situaţii de criză cu efect de abandon şcolar.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi