Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

ROLUL SI FUNCTIILE JOCULUI IN DEZVOLTAREA PERSONALITATII SCOLARULUI MIC

ROLUL SI FUNCTIILE JOCULUI IN DEZVOLTAREA PERSONALITATII SCOLARULUI MIC


50,00 lei cu TVA

ROLUL SI FUNCTIILE JOCULUI IN DEZVOLTAREA PERSONALITATII SCOLARULUI MIC

 

 

Numar de pagini: 157

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

INTRODUCERE  5

CAPITOLUL I      7

I.      CONCEPTUL DE ÎNVĂŢARE                                                                                         7

I.1.  ÎNVĂŢAREA ŞCOLARĂ – DEFINIŢII, CARACTERISTICI   7

I.1.1.                                                                              Tipuri, forme şi niveluri ale învăţării  11

I.1.2.                                                                                                          Teorii ale învăţării  15

I.2.  EXERSAREA, O CONDIŢIE A ÎNVĂŢĂRII?    20

I.2.1.                                                                                                       Stilurile de învăţare  30

CAPITOLUL II                                                                                                                        32

II.    ROLUL ŞI FUNCŢIILE JOCULUI ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII ŞCOLARULUI MIC   32

II.1. DEFINIREA JOCULUI. TEORII DESPRE JOC  32

II.1.1.  Jocurile şi caracterele                                                                                             44

II.1.2.  Jocul şi vârstele                                                                                                      47

II.1.3.  Clasificarea jocurilor                                                                                              48

II.1.4.  Avantajele pedagogice ale jocului. Particularităţile jocului                                   50

II.1.5.  Funcţiile jocului. Funcţia pedagogică a jocului                                                      56

II.2. CARACTERISTICI ALE DEZVOLTĂRII PERSONALITĂŢII ŞCOLARULUI MIC            73

II.2.1.  Personalitatea – structură bio-psiho-socio-culturală                                               73

II.2.2.  Gândirea                                                                                                                84

II.2.3.  Limbaj, memorie, imaginaţie                                                                                  90

II.2.4.  Învăţare şi memorare                                                                                              95

CAPITOLUL III                                                                                                                       99

III.       OBIECTIVELE INSTRUCTIV-EDUCATIVE ALE FORMĂRII INTELECTUALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR                                                                                                 99

III.1.           EDUCAŢIA INTELECTUALĂ – OBIECTIVE COGNITIVE    99

III.1.1. Informarea intelectuală                                                                                        100

III.1.2. Formarea intelectuală                                                                                           103

III.2. PARTICULARITĂŢI ALE DEZVOLTĂRII COGNITIVE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR         117

III.2.1. Gândire, memorie, limbaj                                                                                     118

III.2.2. Imaginaţia şi inteligenţa                                                                                       124

CAPITOLUL IV                                                                                                                     129

IV.       METODOLOGIA DEZVOLTĂRII COGNITIVE LA ŞCOLARUL MIC PRIN JOCUL DIDACTIC            129

ANEXE                                                                                                                           134

CONCLUZII                                                                                                                   153

DICŢIONAR DE TERMENI                                                                                         155

BIBLIOGRAFIE                                                                                                            156

 

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Verbul a învăţa este foarte des utilizat în vorbirea noastră. De exemplu se spune a învăţa carte dar şi s-a învăţat minte, a învăţa să cânte, a învăţa să deseneze.

Învăţarea sistematic organizată şi raţional desfăşurată este specifică omului şi se practică în copilărie, în adolescenţă, şi în tinereţe în – instituţii special organizate, şcoli de diferite grade şi tipuri – cu personal specializat.

Rolul învăţării este de a pregăti tânăra generaţie pentru viaţa comunităţii.

Elementele specifice învăţării sunt:

-         se organizează la vârste tinere;

-         se desfăşoară în mod sistematic şi raţional;

-         este realizată de către cadre specializate.

Am abordat această temă deoarece consider că metoda cea mai plăcută şi mai eficientă în clasele mici este jocul didactic, iar pe parcursul lucrării am ţinut să argumentez acest lucru atât în plan teoretic cât şi în plan practic.

Jocul didactic (utilizat încă din copilărie, apoi la vârsta preşcolară şi continuând cu perioada micii şcolarităţi) are rolul de a solicita, de a exersa şi de a pregăti elemente necesare gândirii: analiza, sinteza, comparaţia, abstractizarea.

Toate aceste elemente au menirea de a netezi calea pentru formarea noţiunilor, a judecăţilor, a raţionamentelor înzestrând copilul cu un limbaj adecvat, capabil să exprime relaţiile dintre obiectele lumii înconjurătoare.

Lucrarea este structurată în patru capitole:

Capitolul I „Conceptul de învăţare” cu formele, tipurile operaţionale şi nivelurile specifice tratează conceptul de învăţare.

Capitolul II „Rolul şi funcţiile jocului didactic în dezvoltarea personalităţii” prezintă teorii cu privire la jocul didactic, definirea jocului didactic precum şi caracteristicile dezvoltării personalităţii şcolarului mic.

Capitolul III „Obiectivele instructiv-educative ale formării intelectuale în învăţământul primar” tratează educaţia intelectuală cu obiectivele cognitive specifice precum şi particularităţile dezvoltării capacităţilor cognitive în învăţământul primar.

Capitolul IV „Metodologia dezvoltării capacităţilor cognitive prin jocul didactic” cuprinde câteva modalităţi şi experienţe dobândite în domeniul învăţării prin joc.

Metodele pe care le-am utilizat în cercetarea psihopedagogică sunt:

-         observaţia;

-         conversaţia;

-         experimentul psihopedagogic;

-         testele;

-         analiza produselor activităţii.

Drumul importanţei jocului se ramifică în formarea deprinderilor de muncă organizată, prevenirea oboselii, găsirea de căi eficiente de învăţare, evaluarea rezultatelor, dezvoltarea rapidităţii şi a preciziei în acţiune, formarea intelectuală, morală, estetică, suscitarea curiozităţii şi a unor noi interese pentru cunoaştere.

În ecuaţia jocului intră suma dintre conţinut şi formă, trecut însă prin filtrul originalităţii şi al experienţei cadrului didactic.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi