Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

ROLUL DESENULUI IN DEZVOLTAREA CAPACITATILOR CREATIVE LA VARSTA SCOLARA MARE

ROLUL DESENULUI IN DEZVOLTAREA CAPACITATILOR CREATIVE LA VARSTA SCOLARA MARE


50,00 lei

ROLUL DESENULUI IN DEZVOLTAREA CAPACITATILOR CREATIVE LA VARSTA SCOLARA MARE

 

 

 

Numar de pagini: 101

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

 

I.              Actualitatea temei.......................................................................................2

I.1. Problemele conceptuale şi factorii care contribuie la

dezvoltarea creativităţii...............................................................................7

I.2. Bazele psiho–pedagogice de dezvoltare a capacităţilor creative..............18

I.3. Condiţiile psiho-pedagogice de dezvoltare a capacităţilor creative

la vârsta  preşcolară mare..........................................................................37

I.4. Rolul desenului în dezvoltarea capacităţilor creative...............................49

  1. Baza experimentală..................................................................................69

II.1. Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a capacităţilor creative a

copiilor de vârstă preşcolară mare la etapa iniţială...................................69

II.2. Condiţiile pedagogice de dezvoltare a capacităţilor creative la activitatea

 de desen cu copiii de vârstă preşcolară mare la etapa formativă...............78

II.3. Determinarea nivelului de dezvoltare a capacităţilor creative la etapa

finală..........................................................................................................84

  1. Concluzii...................................................................................................86
  2. Anexe........................................................................................................87
  3. Bibliografie.............................................................................................100

 

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 Asigurarea succesului la învăţătură al copiilor în funcţie de potenţialul lor biologic şi psihic, pe de-o parte şi depăşirea eşecului pe de altă parte, se prezintă ca obiective educaţionale de mare complexitate la etapa actuală de dezvoltare a teoriei şi practicii pedagogice.

         Eficienţa preşcolarului mare depinde nu numai de capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor, dar şi de anumite trăsături de personalitate, în particular de imaginaţia lui. Fără de imaginaţie este imposibilă acumularea aceloraşi cunoştinţe, priceperi şi deprinderi, este cu neputinţă formarea personalităţii în ansamblu a preşcolarului mare.

         Până în anii 1980 cercetarea asupra creativităţii a pus foarte mult accentul pe identificarea tipurilor de personalităţi creatoare şi pe organizarea de cursuri care să predea tehnici de gândire creatoare. Unii autori care fac ştiinţă la nivel de popularizare sugerează faptul că-ţi poţi aranja întreaga viaţa astfel încât ea să fie o „colecţie” de creaţii alimentate de pasiune şi conduse de viziune (Fritz, 1989).

         Un alt manual de psihologie descrie creativitatea ca fiind „printre cele mai confuze şi mai greşit folosite concepte în cadrul studiului comportamentului uman” (Child, 1981).

         Creativitatea deşi este cercetată de jumătate de secol, este încă o disciplină nematurizată plină de contraverse şi incertitudini. În prezent, unii specialişti ai domeniului încă mai discută faptul dacă aceasta este într-adevăr o disciplină ştiinţifică.

         În 1989, Teresa Amabile a publicat cartea „Creativitatea ca mod de viaţă” în care a propus mai multe metode ce au pus accentul pe complexitatea modului în care unii factori de personalitate, de mediu etc. se pot combina pentru a determina o persoană să îndeplinească o sarcină într-un mod mai mult sau mai puţin creativ.

         Un rol important, îl are arta plastică în dezvoltarea capacităţilor creative la vârsta preşcolară mare. Dar e lucru ştiut că în multe din instituţiile preşcolare nu se ţine cont de această conexiune dintre arta plastică şi dezvoltarea capacităţilor creative.

         Cauza esenţială fiind faptul că practica învăţării preşcolarilor mari în grădiniţă nu ţine cont de specificul funcţionării şi dezvoltării capacităţilor creative, de relaţiile lui cu activitatea de creare.

         La etapa actuală, rămâne nesoluţionată problema rolului artei plastice în dezvoltarea capacităţilor creative, lipsa unor ghizi metodici pentru psihopedagogii grupelor preşcolare vizând dezvoltarea capacităţilor creative, reliefează actualitatea investigaţiei date.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi