Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV ÎN CICLUL PREŞCOLAR

PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV ÎN CICLUL PREŞCOLAR


50,00 lei

PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV ÎN CICLUL PREŞCOLAR

 

 

Numar de pagini: 76

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

 

Capitolul I  VÂRSTA PREŞCOLARĂ...............................................................

1.1.   Dezvoltarea fizică..................................................................................................

1.2.   Motricitatea..........................................................................................................

1.3.   Procesele senzoriale............................................................................................

                 1.4. Intelectul- procesele cognitive superioare.........................................................

                     1.4.1. Gândirea.......................................................................................

                                 1.4.2.  Memoria ....................................................................................

                                 1.4.3. Limbajul.....................................................................................

                                 1.4. 4. Imaginaţia..................................................................................

             1.5. Activitatea psihică  şi procesele reglatorii .......................................................

                     1.5.1. Jocul copilului preşcolar............................................................

                                 1.5.2. Afectivitatea..............................................................................

                                 1.5.3. Voinţa........................................................................................

                                 1.5.4. Atenţia.....................................................................................

             1.6.  Dezvoltarea socială şi dezvoltarea personalităţii...........................................

 

Capitolul II         PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV ÎN CICLUL   PREŞCOLAR.......................................................................................................

           2.1. Grădiniţa - instituţie circumscrisă educaţiei formale pentru copiii între 3 şi 7     ani………………………………………………………………………………………

            2.2. Procesul instructiv - educativ în instituţia preşcolară ……………...…………..

                                   2.2.1. Forme de organizare a activităţii……………………………….

                                   2.2.2. Metode folosite în educaţia preşcolară .......................................

                                   2.2.3. Mijloace folosite în educaţia preşcolară ..................................…

                                   2.2.4. Dimensiunile educaţiei preşcolare...................................……….

                                               2.2.4.1. Dimensiunea intelectuală……………………………...

                                               2.2.4.2. Dimensiunea moral – civică…………………………...

                                               2.2.4.3. Dimensiunea estetică………………………….....……..

                                               2.2.4.4 Dimensiunea corporală…………………………..……

                                               2.2.4.5. Dimensiunea vocaţională…………………………......

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

          Dezvoltarea psihică (procesul de formare şi restructurare continuă a proceselor, funcţiilor, însuşirilor psihice, structurilor psihocomportamentale în vederea optimizării capacităţilor adaptative ale individului) este un proces complex, continuu, triplufactorial, multideterminat şi stadial. Stadiile (etapele, vârstele) dezvoltării reprezintă momente ale acesteia, care dispun de anumite caracteristici biopsihice ce reflectă unitatea dezvoltării de ansamblu a personalităţii şi se manifestă în comportamente generale şi specifice mai mult sau mai puţin adaptabile. Aceste stadii au fost identificate şi caracterizate de psihologi care au utilizat însă criterii psihogenetice şi psihosociale diferite.

Ed. Claparede (1926), ţinând cont de evoluţia intereselor, delimitează stadiul de achiziţionare şi experimentare (cuprinde etapa formării intereselor perceptive, etapa intereselor glosice, etapa intereselor care activează intelectul, etapa intereselor speciale şi obiective definitivate), stadiul de organizare şi evaluare (domină interesele etice, sociale şi sexuale) şi stadiul de producţie (diferitele interese se subordonează unui interes superior determinat de idealul de viaţă).

A. Gessel (1953), care surprinde alternanţa stadiilor de echilibru cu stadii critice, mai puţin echilibrate, are în vedere următoarele caracteristici (conduite): conduită motorie, conduită igienică, modul de exprimare a emoţiilor, structura evolutivă a temerilor, evoluţia sinelui şi a sexualităţii, modul în care evoluează şi se desfăşoară jocul, modul în care se desfăşoară relaţiile sociale, modul de integrare socială, reacţiile la situaţii cu semnificaţii sociale, modul în care se constituie un punct de vedere filosofic.

J. Piaget, considerând inteligenţa ca formă superioară de adaptare optimă la situaţii noi, problematice, prin restructurarea datelor experienţei, descrie ordinea de trecere de la simplu la complex prin conduite saturate şi factori de inteligenţă. În perspectiva piagetiană stadiile dezvoltării sunt: inteligenţă senzoriomotorie, stadiul preoperaţional, stadiul operaţiilor concrete, stadiul operaţiilor formale (când aparatul intelectual se construieşte în tot ceea ce are el fundamental).

Pentru Leontiev (1964) este important tipul de activitate fundamentală iar H. S. Sullivan (1957) ia în considerare evoluţia nevoii de intimitate în relaţiile interpersonale, utilizând criteriul psihosocial şi al dezvoltării identităţii, E. Erikson (1968) identifică opt stadii caracterizate prin elemente duale pozitive şi negative aflate în opoziţie.

Psihologia românească (A. Chircev, U. Schiopu, E. Verza) diferenţiază stadiile după tipul de activitate fundamentală, tipul de relaţii sociale şi tipul de cerinţe care se formulează faţă de subiect, posibilităţile pe care acesta le are pentru a satisface optim solicitările externe dar şi cerinţele interne.

Întrucât pedagogia preşcolara studiază bazele organizării şi desfăşurării procesului instructiv-educativ al cărui obiect îl reprezintă copilul preşcolar, se simte nevoia cunoaşterii, respectării şi valorificării particularităţilor psihice ale acestei vârste

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi