Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

METODE DE STIMULARE A CREATIVITATII COPIILOR PRESCOLARI DE 6-7 ANI

METODE DE STIMULARE A CREATIVITATII COPIILOR PRESCOLARI DE 6-7 ANI


50,00 lei

METODE DE STIMULARE A CREATIVITATII COPIILOR PRESCOLARI DE 6-7 ANI

 

 

Numar de pagini: 112

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

 

Introducere.....................................................................................................................................3

Capitolul I. Repere conceptuale ale creativităţii la preşcolarii de 6 – 7 ani...................................9

1.1    Conceptul de creativitate şi delimitările ei esenţiale……………………........................9

1.2    Creativitatea – dimensiune a formării personalităţii copiilor de 6-7 ani…....................21

 

Capitolul II. Metodologia de dezvoltare a creativităţii copiilor de 6 – 7 ani…………….......…30

2.1  Repere psiho-pedagogice ale creativităţii în dezvoltarea personalităţii copiilor de 6-7 ani.…………………...……………………………………………………………..…...30

2.2  Asigurarea didactică a procesului instructiv-educativ în dezvoltarea creativităţii…..……………………………………………………………….………....41

2.3  Modalităţi de dezvoltare a creativităţii în cadrul activităţilor de literatură artistică…………………………………………...……………………...……….……..45

2.4  Cercetarea activităţii copiilor în cadrul activităţilor de formare a reprezentărilor matematice elementare.………………………………………………………………...49

 

Capitolul III. Activitatea de cercetare a creativităţii copiilor de 6-7 ani…………………...…...54

3.1  Rolul activităţilor artistico-plastice în stimularea creativităţii la copiii preşcolari………………………...……………………………………………….…….54

3.2  Jocurile creative în educarea şi instruirea copiilor…………………………………..…59

3.3  Metode psihodiagnostice de cercetare a creativităţii copiilor de 6-7 ani…………...….64

 

 

Concluzii……………………………………………………..………………………...………..74

 

Încheiere…………………………..……………………………………………...……………..76

 

Bibliografie……………...............................................................................................................77

 

Anexe……………………………………...……………………………………………………..82

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 Schimbările sociale din Republica Moldova şi în alte ţări sud-est europene au generat noi atitudini în procesul de educaţie şi instruire a personalităţii. Reforma sistemului de învăţământ actual promovează noi strategii didactice în scopul formării personalităţii începând cu vârsta preşcolară, care asigură o adaptare la cerinţele curente ale realităţii.

Actualmente se intenţionează crearea unui nou model de educaţie reieşind din perspectiva teoriilor noilor educaţii dinamic şi adaptabil la condiţiile sociale moderne. Stimularea şi aprofundarea creativităţii, adaptarea la cerinţele teoriilor noilor educaţii devine un imperativ pentru Republica Moldova.

Astăzi când se pune problema creării unei şcoli noi, devine tot mai clar, că aceasta trebuie să fie o şcoală naţională, care poate fi creată numai de o generaţie de psihologi şi pedagogi cunoscători profunzi a istoriei, culturii gândirii pedagogice româneşti. Poporul nostru dispune de o vastă experienţă şi înţelepciune pedagogică, care se cere utilizată cu chibzuinţă, grijă şi eficacitate în activitatea educaţională cotidiană.

Asigurarea succesului la învăţătură al copiilor în funcţie de potenţialul lor biologic şi psihic, pe de-o parte şi depăşirea eşecului pe de altă parte, se prezintă ca obiective educaţionale de mare complexitate la etapa actuală de dezvoltare a teoriei şi practicii pedagogice.

            Eficienţa activităţii preşcolarului mare depinde nu numai de capacitatea de asimilare a cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor, dar şi de anumite trăsături de personalitate, în particular de imaginaţia şi de creativitatea lui. Fără imaginaţie este imposibilă acumularea cunoştinţelor, priceperilor şi deprinderilor, este cu neputinţă formarea structurii de personalitate în ansamblu a preşcolarului mare.

            Până în anii 1980 cercetarea asupra creativităţii a pus foarte mult accentul pe identificarea tipurilor de personalităţi creatoare şi pe organizarea de cursuri care să predea tehnici de gândire creatoare. Unii autori care fac ştiinţă la nivel de popularizare sugerează faptul că-ţi poţi aranja întreaga viaţa astfel încât ea să fie o „colecţie” de creaţii alimentate de pasiune şi conduse de viziune (Fritz, 1989).

Creativitatea deşi este cercetată de jumătate de secol, este încă o disciplină nematurizată plină de controverse şi incertitudini. În prezent, unii specialişti ai domeniului încă mai discută faptul dacă aceasta este într-adevăr o disciplină ştiinţifică.

            În 1989, Teresa Amabile a publicat cartea „Creativitatea ca mod de viaţă” în care a propus mai multe metode ce au pus accentul pe complexitatea modului în care unii factori de personalitate, de mediu etc. se pot combina pentru a determina o persoană să îndeplinească o sarcină într-un mod mai mult sau mai puţin creativ.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi