Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE IN INVATAMANTUL PRIMAR

METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE IN INVATAMANTUL PRIMAR


50,00 lei cu TVA

METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE IN INVATAMANTUL PRIMAR

 

 

 

Numar de pagini: 64

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

 

Capitolul 1: Evaluarea-componentă a procesului de învăţământ.......................................5                                                         

           1.1 Conceptul de evaluare .............................................................................5                                                                                                

                        1.2 Funcţiile evaluării....................................................................................8

                        1.3 Formele evaluării...................................................................................11

                        1.4 Relația dintre predare-învățare și evaluare.................................................14

                        1.5 Schimbări fundamentale survenite în evaluare datorită reformei..................16

                        1.6 Particularități ale evaluării în învățământul primar.....................................17

                        1.7 Modalităţi de apreciere a rezultatelor şcolare în învățământul primar...........19

Capitolul 2: Metode de evaluare a rezultatelor şcolare......................................................23

                        2.1 Metode  tradiţionale.............................................................................24

                                    2.1.1 Probele orale............................................................................24

                                   2.1.2 Probele scrise...........................................................................26

                                   2.1.3 Probele practice........................................................................28

                                   2.1.4 Testul docimologic....................................................................30

                        2.2 Metode alternative................................................................................32

                                   2.2.1 Observarea sistematică a comportamentului elevilor.....................34

                                   2.2.2 Portofoliul................................................................................36

                                   2.2.3 Proiectul...................................................................................38

                                   2.2.4 Investigaţia...............................................................................39

                                   2.2.5 Autoevaluarea și interevaluarea...................................................41

Capitolul 3: Aspecte practice ale aplicării metodelor alternative de evaluare în învăţământul primar

           3.1  Observarea sistematică a comportamentului elevilor...................................44

           3.2  Portofoliul............................................................................................47

                        3.3  Investigaţia............................................................................................53

                        3.4  Proiectul.............................................................................................. 56

                        3.5  Autoevaluarea și interevaluarea................................................................59

                        3.6  Programă de opțional ,,Origine și originalitate”.........................................61

Concluzii...................................................................................................................................78

Bobliografie...............................................................................................................................80

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Activităţile de evaluare ne furnizează date imediate pe care trebuie să le raportăm la o serie de funcţii şi finalităţi.

             Scopul evaluarii  este de cunoaştere şi apreciere a stării fenomenelor evaluate şi de reglare a activităţii. ,,Plecând de la evaluare ar trebui să se determine de fiecare dată în ce măsură putem transforma  situaţia educaţională într-o realitate  convenabilă, adecvată obiectivelor în extensie ale şcolii” (C. Cucoş, 2008, p.72).

            Funcţiile evaluării sunt date de relaţiile funcţionale dintre acţiunile de evaluare a rezultatelor şcolare şi procesele de instruire şi educare. Ele sunt stabilite pe baza unor criterii psihopedagogice, sociologice şi docimologice ce urmăresc efectele evaluării în plan individual şi social.

            După Jinga şi Istrate (2008),  prima funcţie a evaluării este cea de control, constatare şi apreciere a activităţii şi rezultatelor obţinute în procesul de învăţământ, prin care se raportează rezultatele la obiectivele propuse, cu scopul de a identifica factorii pozitivi sau negativi care le influenţează,evaluarea căpătând rol de feed-back.

            Funcţia de predicţie, de prognosticare şi orientare,presupune elaborarea unor predicţii privind viitoarea evoluţie a procesului, depistarea lacunelor şi  stabilirea măsurilor în vederea ameliorării lor,precum şi anticiparea rezultatelorca urmare a măsurilor preconizate.

            Funcţia de reglare a sistemului, de ameliorare a activităţii şi de optimizare a rezultatelor, care reprezintă demersurile comune ale evaluatorilor şi evaluaţilor pentru a elimina greşelile constatate, pe baza controlului şi aprecierilor.Accentul se pune pe optimizarea stiluluide predare, a capacităţii de învăţareşi pe stimularea factorilor motivaţionali, reglându-se chiar şi evaluarea în sine.

            Funcţia de clasificare şi selecţie permite clasificarea şi ierarhizarea instituţiilorde învăţământ,elevilor,studenţilor, cadrelor didactice şi este evidenţiată mai uşor în cazul examenelor şi concursurilor.

Funcţia de certificare, specifică evaluărilor făcute la sfârşitul studiilor şcolare, univer-sitare şi postuniversitare.

            Funcţia educativă urmăreşte stimularea obţinerii de performanţe superioare ale elevilor,ca urmare a influenţelor psihomotivaţionale şi sociale ale rezultatelor obţinute şi pentru aceasta se cere conştientizarea rezultatelor evaluăriiîn situaţii de succes, insucces şi mediocritate şcolară.

 

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi