Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

JOCURILE DIDACTICE

JOCURILE DIDACTICE


50,00 lei

JOCURILE DIDACTICE

 

 

 

Numar de pagini: 100

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

Capitolul I - Ce este jocul?.................... .................... .................... .................... .................... ........ 6 5

1. 1 Jocul si joaca.................... .................... .................... .................... .................... ................ 7 5

1. 2 Jocul muzical.................... .................... .................... .................... .................... ................. 8 6

Capitolul II - Teorii despre joc.................... .................... .................... .................... .................... 9 11

2. 1 Introducere.................... .................... .................... .................... .................... .................

2. 2 Evolutia istorica a perspectivelor teoretice asupra jocului.................... .................... ..........

2. 3 Concluzii.................... .................... .................... .................... .................... .................... .

Capitolul III -   Aplicatii ale jocului muzical în pedagogia.................... .................... ....................

3. 1 Introducere.................... .................... .................... .................... .................... .................

3. 2  Metode europene de educatie muzicala bazate pe joc.................... .................... .............

3.2.1 Friederich Froebel.................... .................... .................... .................... ....................

3.2.2 Maria Montessori.................... .................... .................... .................... .................... .

3.2.3 Maurice Martenot.................... .................... .................... .................... ....................

3.2.4 Carl Orff.................... .................... .................... .................... .................... ..............

3.2.5 Lars Edlund, Brian Dennis.................... .................... .................... .................... ........

3.2.6 R. Murray Schaffer.................... .................... .................... .................... ...................

3.2.7 Metoda Percustra.................... .................... .................... .................... .................... .

3.2.8 Concluzii.................... .................... .................... .................... .................... ..............

3. 3 Jocul în educatia muzicala româneasca.................... .................... .................... .................

Capitolul IV - Creativitatea si improvizatie în muzica.................... .................... ....................

4. 1  Creativitatea.................... .................... .................... .................... .................... ...............

4. 2  Improvizatia.................... .................... .................... .................... .................... ...............

Capitolul V - Jocul în Educatia muzicala a elevilor clasei a IX-a B Liceul Pedagogic "Dimitrie Ţichindeal"    

5. 1 Argumente, obiective, organizare.................... .................... .................... .................... .....

5. 1. 1 Resurse materiale specifice.................... .................... .................... .................... .....

5. 1. 2 Clasificarea pseudo-instrumentelor.................... .................... .................... ..............

5. 1. 3 Resurse umane -  colectivul de elevi.................... .................... .................... ............

5. 2   Jocuri pentru dezvoltarea  auzului.................... .................... .................... .................... ...

5. 2. 1 Jocuri pentru recunoasterea sunetelor cu înaltime determinata.................... ...............

5. 2. 2 Jocuri muzicale timbrale.................... .................... .................... .................... ..........

5. 2. 3 Jocuri ritmice de improvizatie.................... .................... .................... .................... ..

5. 2. 4 Jocuri poliritmice.................... .................... .................... .................... ....................

5. 2. 5 Jocuri ritmice pentru forme muzicale.................... .................... .................... ............

5. 2. 6 Joc de improvizatie melodica.................... .................... .................... .................... ..

5. 2. 7 "Tablouri sonore".................... .................... .................... .................... ...................

5. 2. 8 Joc de reconstituire a unor teme muzicale.................... .................... .................... ....

5. 2. 9 Ilustrarea sonora a basmului "Alba ca Zapada si ce sapte pitici".................... ...........

Concluzii.................... .................... .................... .................... .................... .................... .....

BIBLIOGRAFIE.................... .................... .................... .................... .................... ....................

LISTA CU JOCURI.................... .................... .................... .................... .................... ..............

ANEXE 81

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Activitatea ludica reprezinta un stil de viata pentru cea dintâi vârsta a omului. Prin joc copilul creste, se dezvolta armonios exploreaza universul se intelege pe sine, îsi comunica convingerile si învata cum functioneaza societatea gasindu-si un loc al sau în viata.  Aceasta activitate atât de fireasca precum respiratia, clipitul sau oftatul ofera posibilitatea copilului înca din primele zile de viata sa actioneze în mod constructiv pentru cladirea propiei personalitati. Joaca inconstienta a copilului din primul an de viata devine treptat o actiune voita, constienta alimentata de forta launtrica posedata de fiecare copil. Cei care au trudit pentru constructia fiecarui adult sunt copiii, ei au realizat acest lucru parcurgând pas cu pas etapa dupa etapa toata fazele dezvoltarii.

            Specialistii au observat ca omul are copilaria cea mai lunga dintre toate fiintele vii. Ei vin pe lume cu o zestre extrem de saraca, care ii ajuta foarte putin sa se adapteze. Astfel tot ce stie copilul în jurul vârstei de un an este obtinut cu eforturi mari din partea lui. Desigur parintii au un rol deosebit în cresterea copilului dar cele mai multe lucruri le invata de unul singur  fara prea mult ajutor. Este în schimb ajutat de o forma de activitate adaptata din toate punctele de vedere nevoilor sale, acesta fiind jocul.

            Omul matur construieste pe baza unor cunostinte minime pe care este capabil sa le dezvolte de la simplu la complex, pe când copilul nu are alt mijloc decât actiunea sustinuta de o putere inconstienta care îl ajuta sa progreseze.

            Putem compara efortul copilului mic pentru a învata anumite lucruri cum ar fii limba vorbita, cunoscând efortul depus de adulti pentru însusirea unei limbi straine, adultul având o experienta, o mentalitate, constiinta, memorie, capacitatea de a depune efort sustinut. Copilul mic nu are nimic din toate acestea si totusi reuseste în constructia lui aceasta performanta si o face singur fara prea mult ajutor al adultilor repetînd mai întaî sunete apoi silabe fara sens care din întamplare sau nu se leaga în primele cuvinte apoi în propozitii simple. Aceste încercari îi fac placere, se bucura de ele, le realizeaza cu intensitate din ce

în ce mai mare, mai sustinuta, mai regulata activitatea lui apropiindu-se foarte mult de munca.

            Toate achizitiile importante sunt dobândite in mod asemanator, pas cu pas asa cum îi dicteaza nevoile sale. Întreaga experienta exterioara a copilului se desfasoara cu scopul de a actiona sub forma jocului care îl duce treptat spre activitatea constienta si devenirea viitorului adult. Copilul primeste prin  activitatea de joc cel mai ingenios ajutor care îi da toata liberatatea de actiune, toate elementele de care are nevoie pentru a învata pe masura capacitatii lui, atunci când realitatea nu poate fi cuprinsa de acesta, prin joc el se poate reduce la un spatiu mai mic, mai prietenos, mai simplu, pe întelesul lui. Chiar si în viata afectiva jocul are un cuvânt important de spus ajutând copilul sa devina mai puternic, mai curajos, mai afectuos, afectiune pe care o poate primi sau darui cu mai multa usurinta.

            Jocul este inventat de copil, la vârsta mica se joaca de unul singur apoi activitatea poate cuprinde mai multi parteneri în functie de nevoia de socializare a copilului. Este acceptat de copil chiar si când îi este propus de un partener mai mare sau de un adult, daca acest lucru este facut cu suficient tact si la momentul potrivit. De multe ori copiii îsi manifesta nevoia de a juca dupa anumite reguli lucru caracteristic pentru jocurile mai complexe, se supun cu bucurie regulilor si se întampla rar sa încalce voit aceste reguli ale jocului.

            Urmarind în mod sumar calea dezvoltarii unui copil am ajuns la momentul scolarizarii. Desfasurarea naturala a dezvoltarii copilului este oarecum perturbata de sistemul de învatamânt care se adreseaza în mod preponderent mintii si ratiunii copilului neglijând planul emotional. Copilul ajunge într-un mediu scolar care cu greu poate fi numit viata sau societate la scara redusa. Este un mediu artificial în care copilul rareori se simte bine, în largul lui. Limitarea si încorsetarea mintii, canalizarea voita pe aceeasi traiectorie, comportamentul standard sunt înca atributele multor scoli.

            Asezarea jocului pe un plan secundar, sau calificarea lui drept o activitate  de loisir, mai putin pretentioasa facuta voit sau poate neintentionat duce la o dezvoltare artificiala nesanatoasa a copilului care se apropie deja foarte mult de adolescenta. Acest lucru se manifesta prin lipsa de imaginatie, spirit creativ modest sau inexistent, spirit competitiv exagerat, lipsa de încredere în el însusi si chiar în cel care trebuie sa-l îndrume.

            Lipsa jocului, sau înlocuirea lui cu ascultarea vorbelor scrierea si rezolvarea de multe exercitii monotone, stresul indus cu cele mai bune intentii pentru cresterea performantelor duce la blocarea energiilor care sustin dezvoltarea. Efortul depus de copii este din ce în ce mai mare si sunt multi aceia care clacheaza în fata efortului, dezvoltarea lor stagneaza sau intra într-un regretabil regres. Aceste discontinuitati apar mult mai pronuntat la schimbarea ciclurilor scolare provocând de multe ori probleme greu de rezolvat.

            Depasirea acestor probleme cum ar fii: interesul pentru nou, dispozitia de a depune efort, încrederea în fortele proprii, rabdarea, cooperarea, implicarea sunt tresaturi de caracter tot mai greu de realizat sau de scos la lumina.

            Nu este importanta o ierarhizare a disciplinelor care sunt chemate sa rezovle aceste probleme într-un grad mai mare sau mai mic, pentru ca fiecare dintre ele contribuie la dezvoltarea persoanei. Felul cum sunt abordate sau transmise cunostintele, arta de a usura efortul, de al transforma în ceva placut, datator de bucurie imediata pentru toti participantii la procesul de învatare a preocupat o serie de stiinte ale pedagogiei.  La nivelul prescolar situatia este rezolvata  prin continuarea în mod firesc cu ciclul primar în cadrul caruia se respecta specificul  vârstei scolarului mic. În ciclul gimnazial, apoi în cel liceal perioade care constituie obiectul cercetarii prezentei lucrari apar o serie de schimbari majore care amintesc de prima perioada a copilariei de la zero la sase ani. Schimbarile fizice majore caracterul instabil, numeroasele semne de razvratire, tendinta de a confunda rolurile, hipersensibilitatea, sanatate mai putin stabila decât în perioada anterioara provoaca multe greutati în dezvoltarea adolescentului. Un pas spre însanatosirea situatiei de criza în care se afla scoala noua care merge cu pasi prea timizi spre noutate ar fi întelegerea necesitatii vitale a copiilor sa se prelungeasca perioada copilariei care sa însoteasca si sa completeze în mod armonios devenirea adultului.

            Daca elevii sunt antrenati în activitati de joc muzical acestora li se dezvolta pe lînga deprinderi muzicale, o serie de laturi ale personalitatii, vointa, activism, creativitate, sociabilitate care conduc spre o dezvoltare autonoma. Acest lucru se poate realiza  ramânând în permanent contact cu ceea ce ne-a dat natura ca prin instrument pentru cunoastere si dezvoltare: jocul

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi