Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

INVATAREA AUTODIRIJATA

INVATAREA AUTODIRIJATA


50,00 lei

INVATAREA AUTODIRIJATA

 

 

Numar de pagini: 10

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

INTRODUCERE…………………………………………………………...1

CAPITOLUL I. Fundamente teroretice ale învăţării şi învăţării autodirijate.....................................................................................................3

   1.Conceptul de  învăţare şi  conceptul de management………………….. 3

   2. Învăţarea autodirijată……………………………………………..……..6

            2.1. Definiţii ale învăţării autodirijate ………………………………..6

          2.2. Teorii ale învăţării autodirijate………………………………….11

                            2.2.1. Curente cu privire la autoformare……………………...11

                   2.2.2. Interpretări teoretice ale învăţării autoreglatoare……....17

                   2.2.3. Teze ale învăţării autodirijate din perspective teoriei                 

                               sistemice  şi  constructiviste…………………………...24

   3. Necesitatea învăţării autodirijate............................................................28

CAPITOLUL II. Strategii de învăţare autodirijată................................ 29

   1. Definirea strategiilor didactice...............................................................29

   2. Tipuri de strategii...................................................................................32

          2.1. Strategii cognitive........................................................................33

         2.2. Strategii metacognitive şi auto-reglatorii.....................................34

         2.3. Strategii de management al resurselor.........................................37

          2.4. Strategii motivaţionale şi afective................................................37

          2.5. Strategii de studiu........................................................................40

   3. Metode moderne de învăţare autodirijată............................................. .40

   4. Stiluri de învăţare...................................................................................43

CAPITOLUL III. Studiu empiric asupra învăţării autodirijate/self managementului învăţării.......................................................................... 51

   1. Stadiul problemei...................................................................................51

   2. Problema de cercetare............................................................................57

         2.1. Tema cercetării.............................................................................57

          2.2. Identificarea variabilelor.............................................................57

          2.3. Ipotezele cercetării......................................................................58

          2.4. Obiectivele cercetării..................................................................59

          2.5. Descrierea eşantionului...............................................................60

          2.6. Caracterizare generală a metodelor folosite................................61

                   2.6.1. Chestionarul....................................................................61

                   2.6.2. Focus-grupul...................................................................69

         2.7. Proiectarea cercetării....................................................................71

Capitolul IV. Rezultatele cercetării -  interpretări, comentarii..............74

        1. Performanţele studenţilor................................................................74

          2. Motivaţia pentru învăţare şi pentru urmarea cursului.....................81

          3. Transferul în învăţare......................................................................85

          4. Autoformarea..................................................................................87

CONCLUZII................................................................................................90

BIBLIOGRAFIE.........................................................................................96

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Tema din prezenta lucrare de diplomă este self-managementul învăţării, este o temă foarte interesantă  în alegerea căreia am avut mai multe motive: motive personale şi motive care ţin de importanţa ei.

            În primul rând tema mi s-a părut foarte interesantă încă de la citirea titlului. Termenul care m-a impresionat este acela de self-management, pe care nu am avut ocazia să-l aud până în acel moment. În cadrul cursurilor am discutat destul de mult tema managementului şi aceasta m-a captivat, mai ales că a căpătat dimensiuni în multe din domeniile de activitate. Acesta e motivul pentru care am dorit personal să aflu mai multe informaţii despre acest subiect, iar realizarea unei lucrări de diplomă pe marginea lui mi-a permis foarte bine acest lucru. Fiind în pragul licenţei, terminând facultatea am considerat că este necesar să aflu mult mai multe informaţii despre cum pot deveni managerul propriei mele activităţi, cum o pot face să funcţioneze mai bine.

            În al doilea rând acest subiect are  şi va avea din ce în ce mai multă importanţă în cadrul planurilor de învăţământ academic. El este unul din motivele restructurării învăţământului la ora actuală.

            Învăţământul tradiţional, nu mai este eficient, metodele de învăţare bazate doar pe transmiterea de cunoştinţe nu mai sunt suficiente. Explozia informaţională i-a determinat pe specialiştii în educaţie să ia măsuri, să găsească soluţii în urma cărora, elevii şi studenţii să fie capabili să se descurce după terminarea şcolii sau a facultăţii, să facă faţă multitudinii de cereri şi de responsabilităţi, să se poată adapta la orice situaţie. Elevul trebuie astfel instrumentat pentru a deveni managerul propriei activităţi de învăţare, aceasta însemnând: planificarea şi organizarea muncii intelectuale; programarea eficientă a ritmului de studiu prin raportare la timpul disponibil, experienţele de succes în domeniu, dispozitivele mintal-energetice, factorii de mediu; automotivare pentru studiul constant, intensiv, potrivit situaţiei concrete; obişnuinţa antrenamentului focalizat al proceselor, activităţilor şi condiţiilor  psihologice generale.            

             Individul trebuie să ia iniţiativa şi responsabilitatea pentru ceea ce se întâmplă. El selectează, organizează şi evaluează propriile lui activităţi, care pot fi urmate în orice loc şi în orice timp prin orice mijloace şi la oricare vârstă. Însă pentru a fi pregătit să participle sigur la formarea lui trebuie mai întâi învăţat cum să facă acest lucru. Rolul şcolii este acela de a-i transmite individului suficiente informaţii de a-i forma acele capacităţi care îl pot ajuta să-şi continue singur formarea şi în special să stimuleze interesul indivizilor pentru acest lucru.

         Lucrarea este structurată pe trei capitole şi ultima parte care conţine concluzii.

            Primul capitol este rezervat definirii termenilor, dezbaterii planului teoretic al temei, surprinderea teoriilor formulate despre self-managementul învăţării sau despre învăţarea autoreglatoare, acesta fiind un teremen utilzat mai des de către noi.

            În cel d-al doilea capitol sunt surprinse clasificări ale strategiilor de învătare, deosebit de utile pentru student.

            În cel de-al treilea capitol este dezbătută problema de cercetare având ca tema aflarea opiniilor studenţilor despre necesitatea învăţării autodirijate, despre utilitatea urmării unui curs în cadrul facultăţii  în care să învăţăm cum să învăţăm, despre  importanţa studierii ghidurilor de învăţare autodirijată.

            Sperăm că acest subiect va avea un impact puternic asupra studenţilor în general şi astfel aceştia vor deveni  mai interesaţi în această problemă. Important este ca studenţii să încerce să afle şi ei la rândul lor mai multe informaţii şi să ia masuri în acest punct de vedere, în special pentru că unii dintre ei poate vor deveni specialişti în educaţie şi vor deveni părtaşi la construirea programelor şi planurilor de învăţământ.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi