Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

VIOLENTA IN MASS-MEDIA. INFLUENTA VIOLENTEI TELEVIZATE ASUPRA COPIILOR

VIOLENTA IN MASS-MEDIA. INFLUENTA VIOLENTEI TELEVIZATE ASUPRA COPIILOR

VIOLENTA IN MASS-MEDIA. INFLUENTA VIOLENTEI TELEVIZATE ASUPRA COPIILOR


50,00 lei cu TVA

VIOLENTA IN MASS-MEDIA. INFLUENTA VIOLENTEI TELEVIZATE ASUPRA COPIILOR

 

Numar de pagini: 60

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

INTRODUCERE…………………………………………………………………

3

 

 

I. TELEVIZORUL ȘI ROLUL SĂU DOMINANT  ÎN MASS – MEDIA…….....

5

1.1

Ce ѕe înţelege prіn maѕѕ – medіa? ………………………………………….

5

1.2

Funcţііle mіjloacelor de comunіcare în maѕă………………………………….

6

1.3

Ιmpactul maѕѕ – medіa aѕupra ѕocіetăţіі şі aѕupra copііlor…………………

7

 

 

II. PARTΙCULARΙTĂŢΙ  ALE DEΖVOLTĂRΙΙ COPΙLULUΙ…………………...

10

2.1

Dezvoltarea – defіnіţіі şі concepte………………………………………….....

10

2.2

Aѕpecte pѕіho – pedagogіce ale dezvoltărіі copіluluі…………………….…...

12

2.3

Efectele televіzoruluі aѕupra formării şi dezvoltărіі perѕonalіtăţіі copіlului……………………………………………………………………...

 

15

 

2.3.1

Efecte pozіtіve…………………………………………………………

17

 

2.3.2

Efecte negatіve………………………………………………………

17

 

 

 

III. TELEVΙΖΙUNEA ÎN VΙAŢA COPΙLULUΙ.........................................................

21

3.1

Rolul televіzіunіі în vіaţa copііlor……………………………………………..

21

3.2

Analiză de senzitivitate asupra gradului de impact al violenţei televizate asupra copilului…………………………………………………………..…..

 

22

3.3

Televіzorul şі relaţіa dіntre părіnţі şі copіі........................................................

29

3.4

Televizorul ca factor de dezvoltare a limbajului şі a inteligenţei copiilor………………………………………………………………….……

 

30

3.5

Ιmpactul modelelor vіzuale aѕupra conduіteі copііlor………………..……...

30

3.6

Dependenţa de televіzor……………………………………………………….

32

3.7

Μetode de prevenіre şі combatere a efectelor negative induse de violenţa în televiziune asupra copiilor…………………………………………………..

 

33

 

 

 

IV. STUDIU DE CAZ.  Analiză a ştirilor Pro Tv de la ora 17.00………………….

35

4.1

 Analiza conţinutului jurnalului de ştiri PRO TV.…………………………….

35

 

4.1.1

Conţinutul ştirilor ce au ca subiect fenomene naturale..........................

37

 

4.1.2

Ştiri ce implică acte deosebit de grave de violenţă…………………….

38

 

4.1.3

Ştiri ce implică acte moderate de violenţă……………………………..

41

 

4.1.4

Ştiri care prezintă accidente……………………………………………

43

 

4.1.5

Ştiri în care nu este prezentă violenţa………………………………….

43

4.2

Ponderea ştirilor care au ca subiect acte de violenţă…………………………..

45

 

4.2.1

Analiză comparativă în cazul ştirilor ce au ca subiect fenomenele naturale…………………..…………………………….………………

 

46

 

4.2.2

Analiză comparativă în cazul ştirilor ce au ca subiect actele de violenţă………………………………………………………………...

 

47

 

4.2.3

Analiză comparativă în cazul ştirilor ce au ca subiect actele de violenţă moderată…………………………………….………………..

 

47

 

4.2.4

Analiză comparativă în cazul ştirilor ce au ca subiect violenţa prezentă în accidente………………………………………………….

 

48

 

4.2.5

Ponderea ştirilor în funcţie de locul, circumstanţele producerii actelor şi profilul făptaşilor……………………………………………………

 

49

4.3

Analiza ştirilor care au ca protagonişti copiii sau adolescenţii……….……….

50

 

4.3.1

Impactul duratei știrilor violente asupra tinerilor…………….……......

50

 

4.3.2

Ponderea știrilor ce au ca protagonişti copiii sau adolescenţii….…......

51

 

4.3.3

Tratamentul verbal folosit în știrile violente care au ca ţintă copiii…………………………………….……………………………..

 

52

 

 

 

 

V.  Concluzii provizorii. Propuneri și sugestii de îmbunătățire a calității jurnalului de   știri…………………………………………………………………….

 

53

 

 

BIBLIOGRAFIE………………………………………………………………….…..

57

 

 

ANEXE………………………………………………………………………………..

59

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

Lucrarea de faţă abordează o temă de interes internaţional, şi anume violenţa din televiziune, cu concentrare asupra influenţei acesteia în viaţa copiilor.

În prima parte a lucrării am elaborat o retrospectivă asupra funcţiilor principale ale mass-mediei şi ale impactului acesteia asupra societăţii.

În continuare, am prezentat o serie de aspecte privind dezvoltarea psihică, fizică şi socială a copilului, pentru a putea surprinde aspectele cheie ce stau la baza formării de sentimente, comportamente, concepte şi atitudini a telespectatorului foarte tânăr.

Cea de-a treia parte a lucrării este focusată exclusiv pe influenţa directă a violenţei televizate asupra copiilor. Această parte cuprinde aspecte precum efectele generate de violenţa televizată în rândul tinerilor telespectatori, precum şi dimensiunea acestor efecte. De asemenea, am accentuat implicarea violenţei televizate în relaţiile de zi cu zi ale copiilor, de la cele mai apropiate, cu părinţii, până la cele mai îndepărtate relaţii sociale.

Lumea în care trăim este guvernată de o agresivitate aproape patologică, şi chiar dacă întâlnim astfel de evenimente zi de zi, chiar şi atunci când ne plimbăm pe stradă, cei mai mari furnizori de violenţă rămân posturile de televiziune. Întrecându-se în audienţe, acestea exagerează atât prin filmele şi emisiunile difuzate, cât şi prin jurnalele de ştiri ilustrate într-o perspectivă macabră şi cu lux de amănunte. Cu cât numărul unor astfel de scene creşte, cu atât mai mare va fi impactul lor asupra psihicului telespectatorilor. Însă problema majoră intervine atunci când aceste programe de ştiri devin accesibile persoanelor foarte tinere (copii şi adolescenţi), care sunt mult mai receptivi şi mai uşor de influenţat decât persoanele adulte. Deşi unele persoane sunt mai rezistente din punct de vedere emoţional, prin capacitatea de a se distanţa de anumite subiecte violente, cei mai mulţi ne lăsăm influenţaţi, într-o oarecare măsură, de aceste scene.

În timpurile noastre, informaţia reprezintă resursa cea mai importantă, iar cine deţine informaţia, deţine şi o putere incomensurabilă în societate. În acest joc cu sumă nulă, în care de cele mai multe ori câştigă cei care deţin această informaţie, rolul mass-mediei este acela de a ne alimenta permanent această nevoie de curiozitate. Individul modern este, aşadar, bombardat de informaţii care contribuie la depersonalizarea lui, şi, în termen lung, chiar la pierderea conştiinţei de sine.

Psihologii şi sociologii consideră că tendinţa noastră este aceea de a reproduce în viaţa reală ceea ce vedem la televizor, iar acest fenomen se întâlneşte cu o frecvenţă şi mai mare în rândul copiilor şi al tinerilor. Persoanele afectate se manifestă prin stări de frică, angoasă, şi, mai ales, printr-un sentiment puternic de insecuritate. Nu în ultimul rând, consumul necontrolat de programe violente poate rezulta în desensibilizarea oamenilor, aceştia ajungând să nu mai reacţioneze în faţa scenelor violente, adoptând o atitudine pasivă. (Huesmann LR, Moise-Titus J, Podolski CL, Eron LD. Longitudinal relations between children’s exposure to TV violence and their aggressive and violent behavior in young adulthood: 1977–1992. Dev Psychol. 2003;39:201–221)

Segmentul de populaţie considerat ca fiind cel mai expus la violenţa presei televizate sunt însă copiii. Aceştia ajung să petreacă foarte mult timp în faţa televizorului sau a calculatorului, ajungând chiar să se izoleze şi să adopte un comportament agresiv faţă de ceilalţi.

În lucrarea de faţă, am încercat să evidenţiem efectele violenţei în mass-media asupra publicului spectator, cu precădere asupra copiilor, care sunt cei mai expuşi la influenţa acesteia. Pe lângă filme, emisiuni şi jurnale tv, un alt tip de programe care promovează îndârjit violenţa sunt chiar desenele animate care, în ultima perioadă, au devenit tot mai agresive. De ce în Statele Unite, spre exemplu, scenele de violenţă sunt strict interzise în intervalul orar în care copiii au acces la televizor pe când la noi aceste scene sunt difuzate aproape în permanenţă pe micile ecrane? Această abordare se fundamentează pe valorile societăţii respective, de aceea unul dintre subiectele abordate în lucrare tratează acest aspect.

Pentru a exemplifica tema aleasă, am ales ca studiu de caz Jurnalul ştirilor PRO TV de la ora 17:00, întrucât sunt de părere că acesta este unul dintre programele în care violenţa abundă cel mai mult, atât la nivel de limbaj, cât şi vizual. În plus, programul de ştiri este accesibil publicului foarte tânăr, deoarece este difuzat într-un interval orar în care aceştia au acces la televizor.

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi