Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

TENDINŢE ÎN PRESA ACTUALĂ DIN EUROPA

TENDINŢE ÎN PRESA ACTUALĂ DIN EUROPA

TENDINŢE ÎN PRESA ACTUALĂ DIN EUROPA


50,00 lei cu TVA

TENDINŢE ÎN PRESA ACTUALĂ DIN EUROPA

 

Numar de pagini: 65

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Introducere ……………………………………………………………......2

Cap.1  Globalizarea în sfera mediatică şi dimensiunea economică ……....3

            1. Premisele globalizării mediatice………………………………………………....3

2. Concentrarea mediatică în Europa…………………………………………….....5

                   2.1. Situaţia pieţei mediatice europene...................................................5

                   2.2. De la mass media naţională la cea internaţională………………….7

                               2.3.  Efectele globalizării comunicării de masă în sfera mediatică……..9

                        3. Responsabilitatea presei şi economia de piaţă……………………………...…...11

                                3.1. Funcţiile presei în contextul actual……………………………….11

                                3.2. Internaţionalizarea………………………………………………...11

 

Cap.2  Tendinţe în presa europeană………………………………….........13

1.Privire generală………………………………………………………………......13

                      1.1.Tendinţe formale………………………………………………………....13

                      1.2.Tendinţe în conţinut  ………………………………………………….…16

            2.Mutaţii în jurnalismul actual european…………………………………………...19

                           2.1. „Fabricarea” ştirilor.............................................................................19

                                            2.1.1. Procesul decizional...........................................................21

                                            3.1.2. Zvonurile..........................................................................23

                           2.2. Tehnici de manipulare……………………………………………......24

            3.Presa de scandal…………………………………………………………………..28

                       3.1. Premise………………………………………………………………….28

                       3.2. Tehnici de senzaţionalizare……………………………………………...30

                                        3.2.1. Fotografia…………………………………………………..30

                                        3.2.2. Dramatismul……………………………………………..…33

                                        3.2.3. Alte procedee……………………………………………...34

             4.Presa electronică- caracteristici…………………………………………….........36

                         4.1. Scriitura de presă electronică…………………………………............38

                         4.2. Text şi hipertext…………………………………………………….....39

                         4.3. Agregatorii de informaţie……………………………………….….....40

                         4.4. Avantajele ediţiilor online………………………………………….…41

                

Cap. 3 Tendinţe în presa actuală din Belgia- Studiu de caz……………….44

  1. Presa belgiană în contextul european actual................................................44

            Federaţia Internaţioanală a Jurnaliştilor (IFJ).................................45

            Asociaţia Europeană a Editorilor de Ziare (ENPA) şi Centrul European pentru Jurnalism (EJC)...................................................46

            Instituţii de formare în Jurnalism....................................................47

  1. Dimensiunea economică în presa belgiană..................................................48
  2. Tendinţe în presa din Belgia........................................................................52
  3. Orientări în politica ziarelor din Belgia.......................................................57
  4. Presa electronică..........................................................................................58
  5. Cenzura în presa actuală belgiană...............................................................60

 

Concluzii ......................................................................................................63

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

În prezenta lucrare de licenţă am încercat să surprind aspectele presei actuale din spaţiul european, focalizând apoi, prin studiul de caz, pe particularităţile şi tendinţele presei din Belgia.

Studiul este împărţit în trei capitole. În primul dintre ele accentul cade asupra  trăsăturilor internaţionale pe care le-a căpătat presa şi mass media în general. Vorbim aici despre concentrarea mediatică, globalizarea formelor şi efectelor media, despre funcţiile presei astăzi. Aceasta devine în contextul globalizării un catalizator, un liant, de ce nu un instrument în sine, lucru pe care am încercat să îl evidenţiez. De asemenea discuţiile ating şi dimensiunea economică a mass mediei,  parte a problemei deloc de neglijat.

A doua parte a lucrării este dedicată tendinţelor în presa actuală, şi anume am făcut o trecere în revistă a tendinţelor formale şi de conţinut. Urmează apoi subcapitolul intitulat „Mutaţii în jurnalismul actual european”, unde m-am referit la aspecte privind felul în care ştirile apar, deciziile luate şi subtilele forme de  manipulare, în şi prin presă, la care se apelează astăzi.

Presa de scandal acaparează tot mai mult teren pe scena media, motiv pentru care i-am acordat o parte considerabilă din lucrare. Sunt surprinse tehnici de senzaţionalizare, cele care fac din acest tip de presă unul foarte gustat de cititori.

Varianta online a publicaţiilor este prezentată în ultima parte a capitolului doi. Am făcut aici o expunere a statutului pe care îl are, a avantajelor pe care le deţine presa electronică, şi câteva date specifice.

Studiul de caz este dedicat presei din Belgia. Am încercat să surprind tabloul publicaţiilor din această ţară cu tendinţele, orientările în presă şi câteva aspecte privitoare la configuraţia economică a mediilor din ţara care este gazda conducerii Uniunii Europene. Este interesant de văzut în ce direcţie se înclină balanţa sistematică a ştirilor în acest spaţiu, din perspectiva noutăţilor de interes naţional şi european.

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi