Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

TELEVIZIUNEA ȘI IMPACTUL SOCIAL ASUPRA TINERILOR – LUCRARE DE LICENTA

TELEVIZIUNEA ȘI IMPACTUL SOCIAL ASUPRA TINERILOR – LUCRARE DE LICENTA


50,00 lei cu TVA

TELEVIZIUNEA ȘI IMPACTUL SOCIAL ASUPRA TINERILOR – LUCRARE DE LICENTA

 

Numar de pagini: 80

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Cuprins  3

INTRODUCERE   5

CAPITOLUL I TELEVIZIUNEA ȘI AUDIENȚA. ASPECTE TEORETICE  7

1.1.  Apariția si dezvoltarea televiziunii 7

1.2.  Clasificarea televiziunilor 9

1.3.  Caracteristicile mesajului televizual 12

1.4.  Funcțiile televiziunii 15

    1.4.1.   Funcția de informare  15

    1.4.2.   Funcția de interpretare  17

    1.4.3.   Funcţia de divertisment 18

    1.4.4.   Funcția de legătură  19

    1.4.5.   Funcția de culturalizare  20

1.5.  Disfuncțiile mesajului televizual 20

1.6.  Televiziunea și audiența  22

    1.6.1.   Importanța studierii audienței 22

    1.6.2.   Diferența între masă, public și audiență  25

    1.6.3.   Concepții despre audiență  27

    1.6.4.   Măsurarea audienței 29

CAPITOLUL II: IMPACTUL TELEVIZIUNII ASUPRA TINERILOR 30

2.1.  Televiziunea și violența  31

2.2.  Efectele televiziunii asupra sănătății tinerilor 32

2.4. Efectele televiziunii asupra comportamentului individual 38

2.5.  Efecte asupra comportamentelor tinerilor 41

CAPITOLUL III - STUDIU DE CAZ   45

TELEVIZIUNEA ÎN VIAȚA TINERILOR   45

3.1.  Metodologia cercetării- descrierea metodelor de cercetare: Chestionarul 45

3.2.  Interpretarea rezultatelor cercetării 48

3.3.  Concluziile studiului de caz  75

CONCLUZII  76

BIBLIOGRAFIE   77

SITOGRAFIE   78

ANEXE   79

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Am ales să abordez tema televiziunii și a impactului acesteia asupra tinerilor din dorința de a înțelege de ce noi, tinerii din generația post-decembristă, ne confruntăm tot mai frecvent cu probleme de tipul lipsei de concentrare, lipsei motivației de a citi și a ne dezvolta cultura, rezolvării situațiilor problematice recurgând la agresivitate, atât verbală cât și fizică, superficialității. Există o strânsă legătură de tip cauză-efect între vizionarea TV și apariția acestor probleme, și a altora, în viața tinerilor.

În principal, forţa televiziunii decurge din capacitatea pe care o are de a transmite imagini în mişcare, de a ne face să vedem în faţa ochilor ,,realităţi” care nu sunt în acel loc sau care nici nu există. Aceste imagini, spre deosebire de cele formate prin vederea lucrurilor care ne înconjoară efectiv, au capacitatea de a influența cu o forţă deosebită mintea omului. Oamenii ştiu că tot ceea  ce văd pe micul ecran este ficţiune, dar se comportă după vizionare ca şi cum totul ar fi fost real şi bun de avut ca model. Televiziunea exploatează o tendinţă inconştientă a psihicului uman, înclinarea omului de a se încrede în ceea ce vede cu propriii ochi. ,,A fi văzut” a fost dintotdeauna cel mai bun argument.

 Prin caracteristicile şi intensitatea experienţei, prin periodicitatea cu care intervine încă din primii ani ai vieţii, privitul la televizor influenţează în mod definitoriu viaţa omului contemporan. Oamenii ajung să gândească, să se comporte, să se îmbrace după cum le sugerează televiziunea.

 Televiziunea, televizionarea și mass-media în general reconstruiesc realitatea, configurează un nou mediu de existenţă pentru tânărul zilelor noastre, un nou mod de a fi.

Lucrarea de faţă studiază modul în care televiziunea influenţează mintea şi  comportamentul tinerilor. Am tratat atât problemele ridicate de tehnologia audio-video, de obiceiul vizionării în sine, cât şi cele ce vizează influenţa mesajelor TV asupra modului de viaţă. Am acordat o atenţie deosebită mecanismelor care stau la baza efectului puternic al televiziunii, acţiunii sale hipnotice, dependenţei pe care o creează.

Scopul principal al lucrării nu este acela de a critica sau stigmatiza televiziunea, ci de a înţelege în ce constau efectele acesteia, care este modul în care acţionează asupra creierului şi a sufletului, a comportamentului omului zilelor noastre, dar în special cum acţionează asupra tinerilor, adolescenţilor.

Lucrarea de faţă este structurată în trei capitole ce tratează problematica specifică modulului respectiv, obiectivul principal urmărit fiind impactul pe care televiziunea prin programele sale îl are asupra tinerilor.

 În primul capitol, am vorbit despre lumea televiziunii, care sunt caracteristicile mesajului audiovizual, care este impactul acestui tip de mesaj, care sunt funcţiile televiziunii şi disfuncţiile sale.

În capitolul al doilea au fost analizate efectele pe care vizionarea TV, ca obicei cotidian, le are asupra dezvoltării şi funcţionării creierului uman, independent de natura mesajelor transmise prin televizor.

În partea finală a lucrării, pentru a da un caracter practic, am întocmit un studiu de caz, cu referire la modelele adolescenţilor de azi și rolul ocupat de televiziune în viaţa lor. Metoda de cercetare sociologică folosită în studiul de caz este chestionarul. Prin chestionarul destinat tinerilor, am încercat să găsim răspunsuri unor probleme generale precum efectele produse de vizionarea timp îndelungat a programelor de televiziune asupra psihicului, fizicului și comportamentului social al tinerilor, criteriile în funcție de care aceștia aleg programele TV, valorile și anti-valorile insuflate de televiziune.

 Chestionarul a fost aplicat unui eșantion de 60 de tineri cu vârsta cuprinsă între 17 și 20 de ani, provenind atât din mediul urban, cât și din cel rural, cu statut social diferit.  

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi