Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

ROLUL MITOLOGIILOR MASS-MEDIA IN ALEGEREA UNEI PROFESII LIBERALE – TEZA DE LICENTA

ROLUL MITOLOGIILOR MASS-MEDIA IN ALEGEREA UNEI PROFESII LIBERALE – TEZA DE LICENTA

ROLUL MITOLOGIILOR MASS-MEDIA IN ALEGEREA UNEI PROFESII LIBERALE – TEZA DE LICENTA


50,00 lei cu TVA

ROLUL MITOLOGIILOR MASS-MEDIA IN ALEGEREA UNEI PROFESII LIBERALE – TEZA DE LICENTA

 

Numar de pagini: 56

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Rezumat……………………………………….………………………………3

 

Abstract………………………………….…………………………………….4

 

 

Introducere…………………………………………………………………….7

 

Capitolul 1: Cadrul teoretic………………………………………………….8

1. Mass media și științele comunicării………………………………………..8

1.1 Aspecte teoretice ale științelor comunicării……………………………...8

1.2 Modelele sociologice ale comunicării……………………………………..8

1.3 Aspecte psihologice ale opiniei publice…………………………………...9

1.3.1 Socializarea ca proces în formarea opiniei publice…………………....9

1.3.2 Construcția socială ca proces în formarea opiniei publice……………9

1.3.3. Rolul mass mediei în procesul de formare a opiniei publice…………10

1.3.4 Modelul psihologiei sociale în formarea opiniei publice………………10

1.3.5 Modelul psihologiei cognitive în formarea opiniei publice…………….11

1.4 Dimensiuni tehnologice ale mass-mediei………………………………….11

1.5 Sociologia jurnalismului…………………………………………………...11

1.6 Aspecte economice ale mass-mediei……………………………………...12

1.7 Discursul mediatic………………………………………………………...12

1.8 Efectele comunicării mediatice…………………………………………..13

1.8.1 Conturarea societății de masă…………………………………………13

1.8.2 Teoria efectelor limitate………………………………………………..13

1.8.3 Teoria funcției de agendă………………………………………………14

1.9 Cadrajul mediatic………………………………………………………...16

1.10 Teoriile receptării mass mediei…………………………………………17

1.11 Noile tehnologii mass media…………………………………………….17

 

2. Mass-media și mitologie……………………………………………………19

2.1 Definirea mitului și a mitologiei………………………………………….19

2.2 Mitul în lumea modernă………………………………………………….20

2.3 Mitologia mass-media…………………………………………………….21

2.4 Fenomenul de ritual mediatic…………………………………………….21

2.5 Perspective asupra legăturii dintre mass-media și mitologie…………...23

2.5.1 Mass-media privită ca arhivă mitologică………………………………23

2.5.2 Mass-media privită ca sursă mitologică modernă……………………..24

2.6. Cultura societății moderne analizată prin transfer analogic…………..24

2.7 Statutul mitic al discursului jurnalistic…………………………………...26

2.8 Miturile eroice și stereotipurile…………………………………………...28

 

3 Teorii ale alegerii profesionale………………………………………………31

3.1 Teoria vocațională a lui Holland…………………………………………..32

3.2 Teoria adaptării la muncă a lui Dawis, England și Lofquist……………32

3.3 Teoria „Life-Span, Life-Space” a lui Super…………………………...….33

3.4 Teoria învățării sociale a lui Krumboltz…………………………………..35

3.5 Teoria ancorelor carierei a lui Schein……………………………………..35

 

 

Capitolul 2. Metodologia și obiectivele cercetării……….....…………………37

1.Obiectivele cercetării……………………………...………………………….37

2.Ipotezele cercetării…………………………...……………………………….37

3. Designul cercetării………………….…...……………………………………38

4. Descrierea tehnicii de investigație………………...…………………………38

 

Capitolul 3. Rezultatele cercetării………………….…………………………..41

 

Capitolul 4. Concluzii……………………………………………………………50

 

 

Bibliografie……………………………………………………………………….52

 

 

Anexa 1…………………………...……………………………………………….55

 

C.V. Academic…………………………………………………………………….56

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Această cercetare a avut ca scop investigarea unui element puțin abordat în psihologie, și anume relația dintre mitologiile mass-media și alegerea profesională.

Pentru a întreprinde acest demers am definit un cadru teoretic care a suprins elemente din științele comunicării, elemente ce țin de sociologia comunicării și studiul influenței mass-mediei asupra publicului consumator. Printre acestea am considerat importante diverse teorii asupra formării opiniei publice, asupra efectelor mass-mediei asupra publicului, cât și felul în care mass-media este receptată și am ales să punctăm și anumite noțiuni ce țin de prezența și modul de funcționare a mass-mediei în societate, pentru a contura mai bine atât poziția, cât și importanța pe care a această „a patra putere în stat” a căpătat-o în decursul dezvoltării societății postindustriale.

Apoi am prezentat în cadrul teoretic elementele care leagă conceptul de mitologie, concept ce ține de antropologia culturală, de prezența mass-mediei, argumentând rolul pe care mass-media îl joacă în societatea modernă ca agent purtător al mitologiilor transformate, modernizate. Punctul cheie al teoriei se regăsește în acest subcapitol, aici fiind argumentat rolul pe care mitologiile din mass-media, prin intermediul personajelor ridicate la statut eroic îl pot juca în crearea de modele actanțiale pentru membrii societății.

În ultimul subcapitol teoretic am făcut o recenzie a diverselor teorii ale alegerii profesionale.

            Obiectivele cercetării au constat în evaluarea acestei relații dintre mitologie, prin intermediul eroilor și a persoanelor publice ridicate la statut de erou de către mass-media, și viziunea oamenilor asupra carierei lor, ca evoluție și ca poziție în societate, cât și decizia de a urma o anume carieră și funcția pe care acești eroi moderni au jucat-o ca modele de rol.

            Participanții au constat dintr-un lot de 44 de persoane, selectat pseudo-aleator cu vârste cuprinse între 21 și 33 de ani, dintre care 9 sunt de sex masculin, iar 35 sunt de sex feminin, cu studii superioare terminate sau în curs de completare.

            Ca metodă de investigație am ales ancheta pe bază de chestionar, acesta permițând răspunsuri deschise. Ca metodă de analiză a rezultatelor am folosit analiza de conținut calitativă prin teoretizare și cercetarea narativă.

            Rezultatele obținute au confirmat o parte din ipotezele cercetării și au o valoare deosebită prin multiplele exemple oferite de respondenți, analizate calitativă prin teoretizare, exemple ce confirmă existența unei legături între mitologiile mass-media și drumul profesional.

            Implicațiile practice ale acestui studiu constau în confirmarea importanței studierii acestui domeniu aflat la granița dintre antropologie, sociologie și psihologie, fiind de real ajutor pentru participanți, care au conștientizat influența pe care mass-media o joacă în aspectul profesional al vieții.

           

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi