Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

RELAŢII PUBLICE ŞI FUND-RAISING

RELAŢII PUBLICE ŞI FUND-RAISING

RELAŢII PUBLICE ŞI FUND-RAISING


50,00 lei

RELAŢII PUBLICE ŞI FUND-RAISING

 

Numar de pagini: 39

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

Definirea conceptului de „relaţii publice" a fost influenţată de poziţia pe care s-au situat diferiţi teoreticieni. Aceste relaţii au fost privite din numeroase puncte de vedere - psihologic, sociologic, filosofic, teoretic, aplicativ etc., ceea ce explică existenţa numeroaselor definiţii. Această mare varietate de definiţii, exprimă, în maniere diferite, o concepţie nouă despre modul în care o instituţie sau organizaţie trebuie să-şi creeze relaţii cu oamenii, să le menţină şi să le dezvolte.

Privite dintr-un unghi psihologic, deci ca mecanisme de stabilire a legăturilor între organizaţii şi oameni, relaţiile publice pot fi definite ca fiind ansamblul de mijloace folosite de către organizaţii pentru a crea un climat de încredere şi simpatie în rândul propriului personal, precum şi în rândul publicului extern.

Una dintre cele mai discutate probleme de-a lungul timpului este cea legată de caracterul etic al acestei profesii. Întrucât pe tot parcursul secolului al XIX-lea, ca şi în prima jumătate a secolului XX, relaţiile publice au fost adesea asociate sau chiar confundate cu propaganda, manipularea sau publicitatea, acest domeniu a fost considerat un atribut al oamenilor cu bani, folosit pentru a influenţa opinia publică fără a se ţine cont de interesele acesteia. În perioada anilor ’70-’80, schimbările care au fost operate în modelele de bază ale relaţiilor publice, respectiv creşterea rolului feedback-ului în procesul de autoreglare a comunicării cu publicul, precum şi preocupările profesioniştilor de a delimita spaţiul etic şi juridic al domeniului, au consolidat legitimitatea de acţiune a relaţiilor publice.

Pe la începutul secolului XX, relaţiile publice au început să fie o ocupaţie şi o disciplină academică. Astăzi, expansiunea relaţiilor publice a devenit tot mai evidentă pe măsură ce instituţiile au început să înţeleagă din ce în ce mai clar forţele schimbării şi necesitatea adaptării activităţilor la noile presiuni şi aspiraţii. Manifestarea disponibilităţii de a asculta şi de a comunica eficient în circumstanţele actuale se dovedeşte a fi una dintre axiomele supravieţuirii. Conştientizarea contribuţiei consistente pe care relaţiile publice o au în construirea reputaţiei, a credibilităţii şi a respectării instituţiei în diferitele segmente din societate se reflectă în intensitatea cu care sunt aduse în discuţie, în prezent, relaţiile publice.

Edward L. Bernays, considerat alături de Ivy Lee (părintele relaţiilor publice moderne) unul dintre întemeietorii relaţiilor publice, mărturisea că, în 1923, a scris prima carte consacrată acestui domeniu, şi anume Crystalizing Public Opinion (Cristalizarea opiniei publice). Astăzi, în bibliografia de relaţii publice, există peste 16 000 de titluri[1].

În mod frecvent, apare confuzia dintre relaţii cu publicul şi relaţii publice – ele fiind activităţi total diferite, sau dintre marketing şi relaţii publice, publicitate şi relaţii publice, manipulare şi relaţii publice etc.

Domeniul relaţiilor publice se remarcă prin varietatea şi numeroasele încercări de definire de către cercetătorii din domeniu şi de către organizaţiile profesionale de relaţii publice.

Preocupat de această problemă, profesorul Rex F. Harlow, unul dintre cei mai cunoscuţi teoreticieni şi practicieni în domeniu, a iniţiat un amplu studiu asupra definiţiilor relaţiilor publice. În colaborare cu alţi specialişti din întreaga lume, Rex F. Harlow a studiat toate definiţiile care au fost scrise în perioada 1906-1975, în încercarea de a identifica şi clasifica elementele majore ale fiecăreia. După ce a selectat şi analizat peste 472 dintre acestea, profesorul Harlow a enunţat, în articolul Building a Public Relations Definition, una dintre cele mai cunoscute definiţii, publicată în anul 1976 în revista Public Relations Review: „Relaţiile publice sunt funcţia managerială distinctivă, care ajută la stabilirea şi menţinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă şi la cooperarea dintre o organizaţie şi publicul ei; ele implică managementul problemelor, ajutând managerii să fie informaţi asupra opiniei publice şi să răspundă cererilor opiniei publice; ele definesc şi accentuează obligaţiile managerilor de a servi interesul public, ele servesc ca sistem de avertizare care ajută managerii să anticipeze tendinţele mediului; ele folosesc ca principale instrumente de lucru cercetarea şi comunicarea bazate pe principii etice”[2].

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi