Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

INFORMATIA SPORTIVA - LUCRARE DE LICENTA

INFORMATIA SPORTIVA - LUCRARE DE LICENTA

INFORMATIA SPORTIVA - LUCRARE DE LICENTA


50,00 lei cu TVA

INFORMATIA SPORTIVA - LUCRARE DE LICENTA

 

Numar de pagini: 70

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Introducere......................................................................................................4

 

Capitolul 1:  De la evenimentul sportiv la informatia televizata...................9

 

1.1  Definitia si caracteristicile evenimentului....................................................10

 

1.2  Definitia si caracteristicile informatiei..........................................................14

 

1.3  Informatia sportiva televizata: caracteristici................................................16

 

Capitolul 2: Parcursul informatiei sportive: de la sursa în jurnalul televizat............................................................................................................27

 

2.1 Sursele informatiei.......................................................................................28

 

2.1.1      Corespondentii si trimisii speciali ai canalului de televiziune..........29

 

2.1.2      Agentiile de presa si  imagini folosite în ilustratia informatiei

 

           televizate.........................................................................................31

 

2.1.3      Alte media.......................................................................................34

 

2.1.4      Alte surse........................................................................................34

 

2.1.5      Surse complementare.....................................................................35

 

2.2   Etapele selectiei informatiei.........................................................................36

 

2.3   Fiabilitatea surselor si verificarea lor...........................................................37

 

2.4   Relatia surse-media....................................................................................39

 

Capitolul 3: Teorii asupra selectiei informatiei sportive în interiorul unei redactii de televiziune......................................................................................41

 

3.1   Teorii asupra selectiei informatiei................................................................43

 

3.2   Tipologia diferitelor criterii de selectie..........................................................58

 

3.3   Sinteza teoriilor de selectie a informatiilor...................................................60

 

Capitolul 4: Audienta, factor important în selectia informatiei televizate...62

 

4.1   Televiziunea între audienta si consum .............................................. 63

 

4.2   Masurarea audientei. Scurt istoric.......................................................65

 

4.3   Indicatori de audienta..........................................................................66

 

4.4   Metode de cercetare a audientei.........................................................68

 

4.5   Metode de masurare a audientei.........................................................69        

 

Capitolul 5: Studiu de caz  Realitatea TV........................................................71

 

5.1 Istorie si particularitati............................................................................72

 

5.2 Jurnalul televizat la Realitatea TV..........................................................73

 

5.3 Cotele de audienta si grila de programe.................................................78

 

5.4 Discutii cu jurnalistii redactiei Realitatea TV:..........................................81

 

5.4.1       Sursele de informare ale redactiei............................................81

 

5.4.2       Fiabilitatea surselor si verificarea lor........................................83

 

5.4.3       Cine selecteaza informatiile jurnalului televizat si în baza caror criterii?......................................................................................83

 

5.4.4       Factori externi de influenta ai canalului....................................85

 

5.4.5       Publicul vazut de catre jurnalistii de la Realitatea TV. Satisfacerea asteptarilor publicului...........................................86

 

5.5 Sinteza întrevederilor cu jurnalistii de la Realitatea TV..........................86

 

Anexa 1...............................................................................................................89

 

Anexa 2...............................................................................................................92

 

Concluzii ............................................................................................................96

 

Bibliografie ........................................................................................................99

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

1989? Raspunsul este simplu, pentru ca personal nu cred ca exista vreun roman care macar sa nu fi auzit de acest eveniment, mai cu seama ca dupa producerea lui, viata sociala, politica si de ce nu, mediatica a Romaniei s-a schimbat fundamantal!

S-a schimbat oare in bine? Este o intrebare la care stiu ca exista raspunsuri ferme, dar nu am convingerea ca ele sustin la unison aceeasi idee. Sunt voci in popor care spun ca democratia este lucrul cel mai bun ce i se poate intampla unui stat, dar, ca intotdeauna sunt si alte voci, ce-i drept nostalgice, care spun ca Romania de dupa revolutie, inregistreaza schimbari si fenomene haotice pe toate planurile.

Una peste alta, lucrarea de fata nu-si propune sa dezbata intr-un monolog Romania de astazi...ar fi o incercare inutila si de ce sa nu recunosc, prematura pentru mine personal. Am sa ma aplec in lucrarea de fata asupra unui subiect care imi este la indemna poate si pentru ca in anii trecuti am manifestat deschidere de 100% in acest domeniu: stirile sportive in jurnalul televizat!

Si acestea, la fel ca si informatiile din jurnalele standard de stiri, au capatat o adevarata amploare si greutate in balanta audientei. Stirile sportive, s-au constituit in decursul anilor intr-un brand de sine statator: jurnalele de stiri spotrive facand obiectul unui tronson clar definit in spatiu si timp si avand o durata cel putin egala cu jurnalele informative din zona politica, sociala, economica.

Lucrarea de fata isi propune sa realizeze o analiza de ansamblu a informatiilor sportive, a felului in care acestea sunt livrate publicului, a elementelor cheie pe care televiziunile le-au imaginat pentru ca totul sa fie cat mai "cathing".

Aparitia audiovizualului si în special a televiziunii a dus la o explozie informationala si de comunicare ce defineste prin caracteristici proprii un limbaj accesibil si instantaneuu. Daca mesajul tiparit presupune cunoasterea semnelor comunicarii pentru a fi receptat, cel putin în mica parte de publicul law-education, mesajul audiovizual dispune atât de imagine, cât si de cuvânt în relatarea informatiilor, ceea ce îi confera un statut particular.

 

Modalitatea prin care practic televiziunea poate aduce stiri de oriunde de pe planeta si având avantaju 20320y246u l fata de posturile de radio de a transmite si imagini din acel loc, a contribuit decisiv la importanta pe care o are astazi televiziunea. Nu întâmplator, Wangermel si Lhoest sunt de parere ca televiziunea a ajuns cel mai autoritar mijloc de comunicare in masa. Prin impactul mijloacelor de exprimare televiziunea nu numai ca determina comunicarea ci, mai mult decât atât, contribuie la asigurarea legaturii sociale în societatea noastra individualizata de masa. (Dominique Wolton,"Elogiu marelui public")

Conectându-se cum vrea si când vrea de acasa, spectatorul participa liber, din spatiul cel mai intim, la o activitate de informare colectiva. Publicul dispune de autonomia de a alege canalul de informare pentru ca oferta se încadreaza într-o sfera larga: el poate alege o televiziune generalista de stat sau o televiziune comerciala. Multitudinea optiunilor telespectatorilor, devenita posibila ca urmare a aparitiei posturilor particulare a marit substantial numarul consumatorilor de televiziune. Românul s-a trezit brusc în fata unei oferte pe care o astepta, considerata mult prea mult timp ca "un fruct oprit", dar pe care nu a fost decât în mica parte, pregatit sa o primeasca selectiv. "A înghitit" de toate!

Dincolo de aceasta explozie informationala si de ofertele generoase ale posturilor de televiziune din tara noastra, am observat ca în jurnalele televizate care se deruleaza pe diferitele canale din România sau de pe întreaga planeta,  doar o mica parte a lumii ne este dezvaluita. Actualmente, informatia internationala se axeaza în principal pe anumite zone ale globului: Statele Unite, Europa si Orientul Mijlociu, neglijându-se astfel celelate parti ale lumii, cum ar fi Africa sau Asia.

Se pare, ca diferitele jurnale televizate relateaza aceleasi evenimente suplinite de aceleasi imagini. Singurele elemente distinctive par a fi modul de prezentare din studio, realizarile tehnice ale televiziunii si comentariile care însotesc informatiile difuzate. În realitate, televiziunile se intereseaza de aceleasi chestiuni politice si social-economice. De unde, totusi, aceasta standardizare a informatiei? În plus, mass-media are ca obiect de interes mai mult noutatile negative decât pe cele favorabile societatii în care traim, preferând astfel informatiile cu caracter senzationalist, cu un grad ridicat de spectaculozitate.

 

Ne întrebam atunci de ce din marea cantitate de informatii care parvine institutiilor media, în jurnalele televizate sunt selectionate cu prioritate doar anumite subiecte. Care sunt motivele alegerii unui tip de informatie si cum se opereaza ierarhizarea stirilor?  Oare tendinta generala de globalizare se extinde si în domeniul informatiei televizate?

 

Plecând din acest punct se impune sa întelegem cum ia nastere o informatie televizata si cum ajunge aceasta pe o anumita pozitie în jurnalele televizate. Aceasta problematica ne îndemna sa ne întrebam mai întâi: Ce este aceea o informatie? De unde vin informatiile si prin ce etape trec ele înainte de a ajunge într-o redactie? Sunt verificate informatiile înainte de a fi difuzate? Cine este cel care decide asupra informatiilor care vor fi difuzate? Decizia apartine uneia sau mai multor persoane? În functie de ce obiective se decide retinerea unei informatii? Sunt oare diversele mijloace media autonome sau nu? Sunt ele libere, independente în alegerea lor, sunt stapâne asupra propriilor decizii sau sunt influentate de catre factori externi, si daca da, care sunt acestia? În ce masura contextul politic, economic sau social intervin în procesul de decizie?

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi