Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

COMUNICAREA IN SITUATII DE CRIZA (2) – LUCRARE DE DISERTATIE

COMUNICAREA IN SITUATII DE CRIZA (2) – LUCRARE DE DISERTATIE


50,00 lei cu TVA

COMUNICAREA IN SITUATII DE CRIZA (2) – LUCRARE DE DISERTATIE

 

Numar de pagini: 123

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

CUPRINS

Introducere

                  I.  Teoria proceselor de comunicare 6

1.  Ce este comunicarea? 6

2.  Evoluţia termenului de comunicare 7

3.  A comunica similar cu a exista 8

4.  Elementele  şi particularităţile procesului  de comunicare interumană 9

5.  „Mic dicţionar” al ştiinţelor comunicării 10

      6.  Teorii, interpretări şi modele ale comunicării 11

            6.1. Modelul teoriei informaţiei 11

                6.2. Modelul cibernetic al comunicării 12

                6.3. Modelele lingvistice ale comunicării 12

                6.4. Modelul teoretic pragmatic al comunicării 13

                6.5. Modelul praxeologic al comunicării 15

                6.6. Modelul sociologic al comunicării 16

                6.7.  Interpretarea procesual- organică a comunicării 16

                6.8.  Teoria conversaţiei 18

      7. Comunicare şi limbaj 19

            7.1. Comunicarea orală şi stiluri de comunicare 21

                7.2. Comunicarea interpersonală 24

                7.3. Comunicarea verbală 26

                7.4. Comunicarea paraverbală 29

                7.5. Comunicarea nonverbală 30

                7.6. Comunicarea energetică 31

                 II.  Criza şi conflictul 33

  1. Criza şi conflictul. Abordări teoretice 33
  2. Conflicte ce au loc la nivel internaţional 36
  3. Conflicte ce au loc între grupuri 38
  4. Interpretări teoretice ale crizei 39
  5. Tipuri de crize 41
  6. Criza organizaţională 49

      6.1. Definiţii şi abordări teoretice 49

        6.2. Etapele procesului de evoluţie a unei crize organizaţionale 52

        6.3. Efectele crizelor 56

                 III. Managementul crizelor şi al situaţiilor de risc 57

  1. Schimbare de viziune 57
  2. Managementul situaţiilor de risc versus managementul crizelor 59
  3. Ciclul de viaţă al situaţiilor de risc 60
  4. O situaţie de risc ignorată este o criză sigură 63
  5. Implementerea unui program de management la situaţiilor de risc 67
  6. Managementul crizelor 69

             IV Comunicarea în situaţii de criză 80

1.   Comunicarea componentă esenţială a activităţii de relaţii publice 80

2.   Caracteristici ale comunicării în situaţii de criză 81

3.   Trinomul criză de comunicare-criză informaţională-criză mediatică 89

4.   Etapele comunicării de criză 92

        4.1.Evaluarea riscurilor 92

        4.2.Planificarea comunicării de criză 93

        4.3.Răspunsul 99

        4.4.Refacerea organizaţiei 100

5. Strategii ale comunicării de criză 102

        5.1. Modelul lui W.L. Benoit 103

      5.2. Modelul lui W.T. Coombs 105

6. Relaţia cu presa în situaţii de criză 106

              V. Exemple de gestionare a crizelor-cazuri comentate 110

  1. Cazul Tylenol 110
  2. Accidentul aviatic de la Baloteşti 112
  3. Conflictul din Kosovo  115

         VI. Consideraţii privind comunicarea în situaţii de criză sau conflict în domeniul militar 119

Bibliografie 122

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

            Omul este prin esenţă  o fiinţă bio-psiho-socială.Aflat mereu în căutarea unor răspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat întotdeauna să-şi găsească  menirea şi drumul său prin  viaţă. Dacă a fost uşor sau  greu fiecare poate să dea un răspuns.Un lucru este însă cert: nu a fost singur.În drumul său a intrat permanent în contact cu semeni de-ai săi iar modalitatea  folosită a fost comunicarea interumană.

                        Pe scara evolutivă a omului apariţia limbajului a constituit un salt uriaş , acest fapt însemnând practic trcerea fiinţei umane pe o  treaptă ierarhic superioară , aceea a omului ca fiinţă socială.Urmând acest drum ascendent omul a evoluat, ajungând astăzi să ne uimească prin tot ceea ce a realizat şi încă mai realizează.Un lucru ne putem întreba însă.Cum ar fi decurs evoluţia fiinţei umane fără acest „motor” al progresului numit comunicare? Putem face diverse speculaţii şi nu este cazul .Oricum putem afirma cu destulă certitudine că evoluţia ar fi fost mult mai lentă.

                        Prin comunicare oamenii au intrat în relaţii unii cu alţii şi-au transmis , informaţii, opinii, păreri au făcut nu numai schimburi economice ci şi schimburi de idei, trecând astfel de la banalele activităţi ale rutinei cotidiene la activităţi mai complexe desfăşurate la nivelul grupurilor şi mai apoi al organizaţiilor şi societăţilor.

                        Convieţuind împreună, oamenii au descoperit însă un fapt ce îi punea uneori  într-o situaţie neplăcută şi anume conflictul.La început conflictele între oameni se rezolvau primitiv  întucât  aveau la bază principiul “cel mai puternic câştigă”.Treptat pe măsura socializării fiinţelor umane s-a trecut la principiul instituirii unor norme şi reguli ce ghidau limitele comportamentului uman ce presupuneau implicit şi modalităţi de rezolvare a conflictelor apărute.

                        Pornind de la faptul că nu putem fiinţa în afara comunicării şi ţinând cont că situaţiile de criză pot apărea în orice moment, am găsit de cuviinţă să mă opresc asupra acestui subiect provocator şi în acelaşi timp fascinant al comunicării în situaţii de criză.

                        Există o diferenţă esenţială între comunicarea în situaţii de normalitate şi comunicarea în situaţii critice, de criză sau conflict.  În situaţii de criză şi de conflict, informaţia lipseşte sau este săracă şi nu este timp suficient pentru cercetare şi culegere de date.Este greu de stabilit în aceste condiţii ce opţiune reprezintă o alegere bună sau greşită.Importantă pentru rezolvarea crizelor este o decizie rapidă şi comunicarea eficientă şi eficace.

            Iată de ce consider că acest domeniu al comunicării în situaţii de criză  reprezintă o provocare pentru specialistul în relaţii publice.

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi