Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

REALIZAREA OBIECTIVELOR NOILOR EDUCATII IN INVATAMANTUL PRIMAR

REALIZAREA OBIECTIVELOR NOILOR EDUCATII IN INVATAMANTUL PRIMAR


50,00 lei

REALIZAREA OBIECTIVELOR NOILOR EDUCATII IN INVATAMANTUL PRIMAR

 

 

Numar de pagini: 108

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

Cap.I. Educația în societatea contemporană.................................................................................... 3

1.1 Educaţia – delimitări conceptuale.......................................................................................... 3

1.2 Formele educaţiei................................................................................................................... 6

1.2.1 Educaţia formală............................................................................................................. 7

1.2.2.Educaţia nonformală..................................................................................................... 12

1.2.3 Educaţia informală........................................................................................................ 20

1.3 Funcţiile educaţiei................................................................................................................ 26

1.4 Conținuturile generale ale educației..................................................................................... 29

1.5 Tendinţe în educaţia contemporană..................................................................................... 39

 Cap.II . Educația și problematica lumii contemporane. Școala românescă în pragul mileniului... 41

    2.1 Educație și societate. Dimensiunea educativă a dezvoltării economico-sociale si culturale 41

2.2 Educaţia într-o societate a învăţării – consideraţii teoretice................................................ 42

   2.3 Caracterul prospectiv al educației..................................................................................... 48

    2.4. Educaţia permanentă...................................................................................................... 51

2.4.1 Conceptul de educație permanentă............................................................................... 51

2.4.2 Factorii determinanți..................................................................................................... 54

2.4.3 Politici și programe educationale.................................................................................. 60

Cap.III  O nouă problematică pentru teoria educaţiei: „noile educaţii”........................................ 69

3.1. Conceptul de “problematică a lumii contemporane” (PLC)............................................... 71

3.2. “Noile educaţii” - un răspuns la sfidările lumii contemporane............................................ 72

3.2.1 Educația pentru pace si cooperare................................................................................. 78

3.2.2 Educaţia pentru pace.................................................................................................... 80

  3.2.3 Educația ecologică...................................................................................................... 82

   3.2.4 Educaţia pentru participare şi democraţie.................................................................. 84

            3.2.5 Educația demografică....................................................................................... 86

            3.2.6 Educația pentru schimbare și dezvoltare........................................................... 87

            3.2.7 Educația pentru comunicare și pentru mass-media........................................... 88

 3.2.8 Educația nutrițională.................................................................................................... 91


            3.2.10 Educația pentru timpul liber............................................................................ 93


            3.2.11 Educația pentru drepturile fundamentale ale omului...................................... 95

Cap.IV Parteneriate şi proiecte educative realizate pe teme ale noilor educaţii – exemple de bună practică         107

 

 

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 Educaţia ca acţiune specific umană este obiectul de studiu pentru diferite ştiinţe sau ramuri ale acestora si a apărut cu mult înaintea apariţiei pedagogiei ca ştiinţă. Despre utilizarea termenului de pedagogie, aceasta  a început  doar în a doua jumătate a secolului al XIX-lea.  Cunoscutul pedagog Émile Planchard susține că abia în această perioadă „Cursurile de educaţie generală ţinute în diferite universităţi franceze au fost denumite uneori Cursuri de pedagogie”.[1]

Etimologia  termenului  educaţie ne arată că acesta  poate fi dedus din latinescul educo-educare (a alimenta, a îngriji, a creşte - plante sau animale). Cu sensuri similare întâlnim, in limba  franceza, în secolul al XVI-lea, termenul education, din care va deriva şi cel românesc educaţie. Termenul mai poate fi dedus deasemenea şi din latinescul educe-educere, care înseamnă a duce, a conduce, a scoate. Se pare că ambele trasee etimologice sunt corecte, iar ramificaţiile semantice - de altfel, destul de apropiate - concură la o decantare semiotică destul de precisă. Cât priveşte determinarea realităţii acoperite de termenul în discuţie şi a conţinutului iraţional, apar multiple dificultăţi, întrucât mulţi pedagogi vor înţelege educaţia în mod diferenţiat. Vom exemplifica printr-o serie de definiţii, în care se încearcă surprinderea esenţei fenomenului discutat:

• A educa înseamnă a cultiva curăţenia sufletească şi buna cuviinţă a copiilor şi tinerilor, a-1 creşte pe copil moral şi în evlavie, a avea grijă de sufletul lui, a-i modela inteligenţa, a forma un atlet pentru Hristos; pe scurt, a te îngriji de mântuirea sufletului lui. Educaţia este asemenea unei arte : artă mai mare decât aceasta nu există, pentru că, dacă toate artele aduc un folos pentru lumea de aici, arta educaţiei se săvârşeşte în vederea accederii la lumea viitoare.

• Educaţia este activitatea de disciplinare, cultivare, civilizare şi moralizare a omului, iar scopul educaţiei este de a dezvolta în individ toată perfecţiunea de care este susceptibil.

• Educaţia este acţiunea de formare a individului pentru el însuşi, dezvoltându-i-se o multitudine de interese.

• Educaţia constituie acţiunea generaţiilor adulte asupra celor tinere, cu scopul de a forma acestora din urmă anumite stări fizice, intelectuale şi mentale necesare vieţii sociale şi mediului special pentru care sunt destinate.

• Educaţia este acea reconstrucţie sau reorganizare a experienţei care se adaugă la înţelesul experienţei precedente şi care măreşte capacitatea de a dirija evoluţia celei care urmează.

• Educaţia e o voinţă de iubire generoasă faţă de sufletul altuia pentru a i se dezvolta întreaga receptivitate pentru valori şi capacitatea de a realiza valori.

• Educaţia este o integrare: integrarea forţelor vieţii în funcţionarea armonioasă a corpului, integrarea aptitudinilor sociale în vederea adaptării la grupuri, integrarea energiilor spirituale, prin mijlocirea fiinţei sociale şi corporale, pentru dezvoltarea completă a personalităţii individuale.

• Educaţia este activitatea conştientă de a-1 influenţa pe om printr-o triplă acţiune :  de îngrijire, de îndrumare şi de cultivare, în direcţia creării valorilor culturale şi a sensibilizării individului faţă de acestea.

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 



[1]              Émile Planchard, Pedagogie şcolară contemporană, E.D.P. Bucureşti 1992, p. 30.

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi