Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

FORMAREA PRICEPERILOR SI DEPRINDERILOR PRACTICE IN INVATAMANTUL PRESCOLAR

FORMAREA PRICEPERILOR SI DEPRINDERILOR PRACTICE IN INVATAMANTUL PRESCOLAR


50,00 lei cu TVA

FORMAREA PRICEPERILOR SI DEPRINDERILOR PRACTICE IN INVATAMANTUL PRESCOLAR

 

 

Numar de pagini: 70

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

  • ARGUMENT PSIHOPEDAGOGIC :    …………………………….……………pag.  3    

 

  • Ø CAPITOLUL  I

Formarea priceperilor şi deprinderilor practice –

  • obiectiv al procesului de învăţământ……………………………………….………..…   4
  1. I. 1.  Delimitări conceptuale    …………………… …………………………………..………...   4
  2. I. 2.  Fenomene psihice implicate în formarea priceperilor şi

         deprinderilor  practice ……………………………………………………..………………..  7

    2 .1.   Temperamentul………………………………………………………………………………........  8

     2 .2.   Caracterul………………………………………………………………………………………...      12

     2 .3.   Aptitudinile………………………………………………………………..…………………… ..    14

     2 .4.   Procese psihice cognitive (percepţia, reprezentarea ,imaginaţia)….  .      14

     2 .5.   Limbajul………………………………………………………………………….……………….… 18

     2 .6.   Voinţa……………………………………………………………………………….…………..........  19

     2 .7.   Afectivitatea………………………………………………………………………………........…   21

 

  • Ø CAPITOLUL  II :

           Modalităţi de realizare  şi  formare a priceperilor şi

           deprinderilor  practice la preşcolari ………………………………..……..……. …..  23

  1. II .1.  Lecţiile de formare a  priceperilor şi deprinderilor 

                  practice la  preşcolari……………………………………………………………….………...  23

  1. II .2.  Obiectivele activităţilor de formare a priceperilor şi

                 deprinderilor  pe arii curricular……………………………………..…………………   25

  1. II .3.   Metode didactice specific………………………………………………………..…….  30
  2. II .4.   Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a capacităţilor

          de  formare  a priceperilor şi deprinderilor practice

          la vârsta preşcolară  …………………………………………….………………………….  34

4        .1. Experimentul de constatare …………………………………………….…………….. ..    34

4        .2. Experimentul  formativ ……………………………………………………..……………. .  35

4         .3. Experimentul  de  control ………………………………………………..………………. 37

  1. II .5.   Raportul de interdependenţă  dintre  activităţile cu grupa 

         întreagă şi cele la alegere în formarea deprinderilor practice… 38

 

  • Ø CAPITOLUL  III :

         Opţional  ,, Artă  , fantezie , îndemânare “-

     curriculum  la decizia  grădiniţei……………………………………………… ..  41

 

  • Ø CONCLUZII  ………………………………………………………………………………………….…   50                                                                                                                                                                                                                           

 

 

  • Ø ANEXE……………………………………………………………………………………………………..…    51

 

 

  • Ø BIBLIOGRAFIE…………………………………………………………………………………….…   69

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

                      Vârsta preşcolară este fără îndoială temelia educativă a întregii vieţi . Datorită vârstei mici educaţia capătă la preşcolari un character specific .     Asigurarea succesului la învăţătură  al copiilor în funcţie de potenţialul lor biologic şi psihic , pe de o parte şi depăşirea aşecului pe de altă parte , se prezintă ca obiective educaţionale de mare complexitate la etapa actual de dezvoltare a teoriei şi practicii pedagogice .

                           Eficienţa preşcolarului mare depinde nu numai de asimilare a cunoştinţelor , priceperilor şi deprinderilor , dar şi de anumite  trăsături de personalitate .

                           Deci se poate spune că învăţarea antrenează întreg psihicul şi are un rol  generativ formativ şi constructiv  faţă de acesta .

                           În cadrul învăţării se remarcă  preponderenţa succesivă a proceselor  psihice , primei  modalităţi  de cunoaştere îi corespunde  cunoaşterea dată de senzaţii şi percepţii , celei de-a doua modalităţi îi corespunde  cunoaşterea dată de reprezentări şi imaginaţie , apoi  într-o  ultimă fază , este implicat procesul superior  al gândirii , al abstractizării .

                           De la vârsta preşcolară vom dezvolta şi forma priceperi practice , de redare corectă şi de a aplica corect ceva ce am învăţat în procesul  instructiv- educativ .

                           Activităţile de formare a priceperilor şi deprinderilor practice contribuie la dezvoltarea  psihică a copilului .

                           Organizarea şi desfăşurarea  acestor activităţi oferă variate posibilităţi pentru dezvoltarea atenţiei . Copiii trebuie să-şi concentreze atenţia asupra tehnicilor expuse de educatoare pentru a-l analiza , asupra explicaţiilor date şi asupra demonstraţiilor făcute de ea . Activităţile de formare a deprinderilor practice dezvoltă şi imaginaţia . Învăţându-i  să combine deprinderile  învăţate pentru a compune teme diferite  , ele dau copiilor posibilitatea  de a-şi exteriorize gândurile lor prin imagine . Învăţându-i  să-şi termine lucrul început ,deci să-şi atingă scopul propus , chiar dacă pentru aceasta el trebuie să depună efort îndelungat, copilul  îşi dezvoltă  răbdarea şi perseverenţa . La aceasta se adaugă şi mulţumirea pe care el o simte în timpul lucrului , căci este ştiut faptul  că la această vârstă acţiunea are un rol  important în viaţa  copilului şi îi procură cele mai mari satisfacţii .

                           La grupa pregătitoare , copiii pot să gândească şi să se exprime liber , ei cunosc tehnicile deprinderilor practice , iar acest tip de activitate contribuie şi la dezvoltarea limbajului ca proces psihic în cele două component ale sale : calitativ şi cantitativ . Cantitativ, prin  îmbogăţirea vocabularului cu termeni noi specifici sferei tehnologice şi integrarea noilor cuvinte în vocabularul activ al copiilor ( de exemplu : tăiere , rupere , mototolire , şnuruire etc. ). Sub aspect calitativ , activitatea de formare a deprinderilor practice influenţează limbajul  prin însuşi actul de exersare a vorbirii în diferite moment ale activităţii . Limbajul specific mai este pus în evidenţă în momentul motivării sau al evaluării temei respective .

                           Prin însuşirea modalităţilor de exprimare , alături de celelalte modalităţi , copilul se exprimă creativ ,  se conturează personalitatea sa .

                           Lucrarea de faţă constituie o încercare de integrare a datelor din literature de specialitate , privind formarea priceperilor şi a deprinderilor  practice la preşcolari şi totodată o prezentare a modestei mele experienţe metodologice în acest domeniu .

 

 

 

                       

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi