Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII DE EXPRIMARE ORALĂ A ELEVILOR

DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII DE EXPRIMARE ORALĂ A ELEVILOR


50,00 lei

DEZVOLTAREA CAPACITĂŢII DE EXPRIMARE ORALĂ A ELEVILOR

 

 

Numar de pagini: 97

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50  lei

 

 

DESCRIERE:

CUPRINS:

       I.Importanţa şi  motivaţia temei

 

     II.Elemente definitorii şi structurale:

       

  1. 1.     Condiţii ale comunicării
  2. 2.     Organizare sintactică şi pragmatic-discursivă
  3. 3.     Forme şi exigenţe ale comunicării orale

 

      III.Activităţi metodologice şi aplicative

  

  1. 1.     Secvenţe didactice
  2. 2.     Evaluarea

 

       IV.Concluzii

 

EXTRAS DIN LUCRARE:

        Demersul lucrarii de fata este unul de cercetare si de aplicare, adica realitatea comunicationala si teoriile comunicarii se intrepatrund cu didactica  oralului in scopul ameliorarii activitatii de predare-invatare, in cadrul careia cunoasterea are loc datorita partenerilor de dialog: elev-profesor si elev-elev.

   Comunicarea  orala caracteristica oricarei forme de manifestare umana( in viata cotidiana si in comunicarea didactica) este cercetata, analizata si teoretizata.

In final, profesorul, detinatorul mijloacelor metodologice, va aplica elementele cercetarilor intreprinse in activitati de invatare spre realizarea unei comunicari autentice.

   Din cele mai vechi timpuri, omul, indiferent de varsta a incercat sa-si influenteze aproapele prin comunicare si sa-i impuna forta gandirii sale. Prin actul comunicarii, omul lupta pentru un loc de munca , bani, putere, rang social.

   Comunicarea reprezinta un proces de viata esential prin care animalele si oamenii genereaza sisteme, obtin, transforma si folosesc informatia pentru a-si duce la bun sfarsit activitatile sau viata.Ea este un act mutual, mai precis, fiecare parte o influenteaza pe cealalta in fiecare clipa. Procesul comunicarii este intotdeauna schimbator, dinamic si reciproc.Comunicarea reprezinta interactiunea sociala prin sistemul de simboluri si mesaje.

   Toate fiintele vii au nevoie de informare pentru a supravietui, de aceea, comunicarea nu este un privilegiu al omului, ci ea exista si la animale si plante.

   Acest proces se refera la actiunea cu una sau mai multe persoane  de transmitere si

  si receptare a unor mesaje care pot fi deformate de zgomote, are loc intr-un context,

 presupune anumite efecte si furnizeaza oportunitati de feedback.Perceptia, atribui-

rea, motivatia, precum si personalitatea si dezvoltarea fiecaruia dintre comunicatori influenteaza modul in care o persoana recepteaza informatia transmisa de catre alta.

 

   Un motiv de alegere a temei este faptul ca elevul trebuie implicat activ in situatii de comunicare globale, autentice si in momente de reflectie. Aceste momente de reflectie pot fi la un text literar sau la o situatie citidiana.Elevii au nevoie sa stie sa comunice ca sa isi resolve problemele concrete ale vietii, ca sa obtina note mari, ca sa obtina slujbe sau pentru intelegerea valorilor culturale desprinse din textele literare sau din alte forme de arta Prin comunicare, putem modifica comportamentul celorlalti sau atitudinea noastra se schimba interactionand cu altii.

 

 

   Elevul va avea un mai mare respect de sine, stiind sa se exprime oral, sa argumenteze o idee, sa rezume un text sau un eveniment si sa-si exprime opiniile intr-un anume context.Exprimarea opiniilor, atat de valorizata in present, se bazeaza pe comunicare, facandu-i pe oameni mai toleranti in acceptarea multitudinilor de pareri.Comunicarea in activitatea pe grupe ii face pe elevi sa interactioneze intre ei , sa invete unii de la altii, ii invata sa-si contoleze sentimentele.

  Preferinta pentru acest tip de comunicare este mare, intrucat se intalnesc frecvent urmatorele situatii deviante ce trebuie combatute: dificultatea elevilor in a elabora ori sustine cu nuante si sensuri personale, o tema, desi sunt recunoscuti a fi performanti, incapacitatea vorbitorilor de a evita cacofoniile , absenta deprinderii de a evita pleonasmele sau exprimarile tautologice.Este posibila si imperativa interventia scolii, indeosebi la nivel preuniversitar, pentru ameliorarea acestor stari.Raspunzatori de exercitiul comunicarii sunt : societatea si scoala.

   La nivel social, asistam la urmatoarele limite ale comunicarii:

-          “civilizatia” monologului , a publicitatii a propagandei, a sloganului, a discursurilor incoerente; totul se reduce la “ce s-a spus”

-          vulgarizarea limbajului printr-o falsa democtratizare sociala

-          impunerea si promovarea anonimatului

-          manifestarea surplusului, a inflatiei verbale

-          persuadarea cu scopul provocarii la celalalt a sentimentului de inferioritate

-          acceptarea nereciprocitatii

-          generalizarea monotoniei

-          iresponsabilizarea generala fata de cuvantul rostit

-          neparticiparea, refuzul ideii necesarului raspuns.

 

  La nivel de scoala, comunicarea nu devine eficienta din cauza atitudinii traditionale de a invoca propria autoritate.Scopul comunicarii in scoala nu se rezuma la reusita scolara, ci trebuie sa urmareasca reusita umana in toate conditiile si in toate momentele vietii.

 Nevoile de comunicare sunt urmatoarele:

   -nevoi fiziologice/biologice

   -nevoia de identitate(comunicarea ne demonstreaza ca suntem ceea ce suntem)

   -nevoi sociale

   -dorinta de autoritate

   -nevoia de afectiune si nevoia de respect, de securitate, nevoia respectului de sine si de desavarsire a sinelui.

   Un copil rationeaza cu mai multa logica atunci cand este angajat intr-o discutie cu altii, in schimbul de idei cu altcineva, el se vede obligat sa-si organizeze propria gandire in mod operatoriu. Discutia stimuleaza foarte mult spontaneitatea si creativitatea gandirii in grup.Discutiile contribuie la exersareasi educarea spiritului critic, la dezvoltarea puterii de discernamant, la cultivarea obiectivitatii, a modestiei si a reflexiunii discursive, la o mai buna cunoastere de sine.

 

 

           

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

Total 0,00 lei

Plateste    

» Produse noi