Autentificare   |   Cumparaturi   |   Contact    
 

IMPACTUL VIOLENTEI LA ADOLESCENTI – LUCRARE DE LICENTA

IMPACTUL VIOLENTEI LA ADOLESCENTI – LUCRARE DE LICENTA


50,00 lei cu TVA

IMPACTUL VIOLENTEI LA ADOLESCENTI – LUCRARE DE LICENTA

 

 

 

Numar de pagini: 68

Diacritice: Da

Format: Word

Prezentare Power Point: Nu

Pret: 50 lei

 

 

DESCRIERE:

 

 

CUPRINS

Argument…………………………………………………….. ……………….pag. 1

    I. Violenţa si agresivitatea: definire si caracterizare generală………...……..…3

  • Agresivitatea: innascută sau dobandită?............................................3
  • Violenţa –  manifestare a agresivităţii…………………………...……...5
  • Adolescenţa si comportamentul violent……………………...….……..7

   II.Principalele teoriii ale influenţei mediatice…………………………….……….10

  • Teoria cultivării………………………………………………...………….10
  • Teoria modelării………………………………………………………......16

   III. Mass Media şi violenţa-modele culturale ale adolescenţilor

  • Televiziunea si efectele expunerii la violenţa televizată.....................21
  • Presa scrisă şi violenţa  ....................................................................27
  • Internetul-factor de risc pentru dezvoltarea comportamentului violent ……………………………………………………………………….……35
  • Radio-ul şi muzica- mijloc pentru captarea publicului adolescentin ……………………………………………………………………..………36

   IV.Cercetare de teren – focus grup………………………………………............43

  • Metodologie;Obiective;Ipoteze;Eşantion;Interpretare……………….43
  • Colegiul Naţional „Gib Mihăescu” Drăgăşani…………………………44
  • Grupul Ṣcolar „I.C.Brătianu” Drăgăşani……………………………….51

  Concluzii……………………………………………………………………...……….53

  Anexe:Fenomenul „Happy Slapping”………………………………………………55

Ghid de interviu…………………………………………………………….………...58

Bibliografie………………………………………………………………...………….63

EXTRAS DIN LUCRARE:

 

Violenţa umană este o temă a prezentului de pretutindeni: lideri de opinie, jurnalişti, alături de cercetători din diferite domenii trag semnale de alarmă asupra extinderii criminalităţii la diferite niveluri ale societăţii. Violenţa socială, ca şi cea interpersonală, reprezintă argumente solide pentru dezvoltarea unor programe educaţionale care să ducă la conştientizarea acestui fenomen şi să pledeze pentru manifestarea unor mijloace nonviolente de interacţiune şi de reglare a vieţii sociale. Această situaţie generalizată ingrijorează, pentru că violenţa a devenit o problemă cu care se confruntă toate societăţile, fiind, astfel, imperativă nevoia de luare de atitudine la nivelul intregului corp social şi dezvoltarea unor strategii de investigaţie, de prevenire si control.

Familia este mult discutată, fiind unanim acceptat faptul că structurile şi valorile ei s-au schimbat, lăsȃnd loc degradării climatului de securitate şi refugiu cu care este asociată, in general, familia. Modernitatea şi condiţia urbană au generat noi forme de violenţă şi au provocat schimbări la nivelul valorilor şi aspiraţiilor indivizilor. Conflictele datorate sărăciei, dar şi lipsei de educaţie şi informaţie, generează contexte de viaţă in care violenţa este un comportament nu numai tolerat sau chiar acceptat, dar mai ales reprodus ca modalitate firească şi frecventă de comportament interpersonal.

Violenţa este o realitate multidimensională care poate fi abordată din perspective diferite: istorică, sociologică, biologică, antropologică şi psihologică. Din perspectiva psiho-sociologică, violenţa se manifestă cu diferenţe culturale, in toate societătile. Cum am afirmat deja, violenţa a devenit una dintre  marile probleme ale lumii contemporane; nu există zi in care intreaga mass-media (presa scrisă, audio-vizualul) să nu informeze cu privire la diverse manifestări ale acestui fenomen: de la formele cele mai agresive – războaie, crime terifiante, violuri – pȃnă la cele mai puţin şocante (dar la fel de nocive), cum ar fi violenţele verbale; toate acestea, susţinute de o abundenţă de imagini, se perindă zilnic in faţa ochilor noştri. Ȋn acest context, apariţia diferitelor forme de violenţă in mediul şcolar, in special la nivelul adolescenţilor, pare aproape o fatalitate şi devine adesea un lucru obişnuit, cu care semenii coexistă, fără a mai sesiza asupra pericolului. Luarea in stăpȃnire a fenomenului violenţei nu se poate face decȃt dacă ii sunt identificate cauzele, originile, formele de manifestare si posibilităţile de prevenire. 

Ȋn acelaşi timp se vorbeşte despre cultura de masă şi despre efectele ei asupra societăţii; se  vorbeşte despre o generaţie crescută şi educată la televizor, o generaţie cu valori proprii, adesea radical diferite de cele promovate de instituţiile tradiţionale care se ocupă de educaţia tinerilor. Se vorbeşte de noi idoli ai adolescenţilor: războinici cu muşchi umflaţi şi minte puţină, politicieni corupţi, manelişti, fotomodele ce işi etalează "talentele" la emisiunile pentru gospodine. Acestea sunt valorile promovate de aproape toate posturile de televiziune, de ziare. Aceasta este ceea ce vrea piaţa. Avȃnd in vedere că tinerii au tendinţa de a se raporta şi de a imita ceea ce văd pe ecranele televizoarelor sau paginile ziarelor, nu e greu de imaginat cum ar putea arăta societatea de mȃine.

 

 

PREDAREA SE FACE PE CD, PRIN MANDAT POSTAL RAMBURS (PLATA SE FACE LA POSTA), INSA SE POATE AJUNGE SI LA ALTA MODALITATE DE LIVRARE (PE MAIL)

 

PLATA SE FACE LA RIDICAREA COLETULUI.

 

 

 

Nu exista nici un comentariu inca.

30 produse asemanatoare:

Cos de cumparaturi

Fara produse

Livrare 0,00 lei

TVA 0,00 lei

Total 0,00 lei

* TVA Inclus

Plateste    

» Produse noi